مایکروسافت با پیشی گرفتن از اپل ارزشمندترین شد

    کد خبر :857740

با انتشار گزارش‌های مالی شرکت‌ها مشخص شده که مایکروسافت تاج پادشاهی را بر سر گذاشته و به عنوان با ارزش‌ترین شرکت دنیا را به دست آورده است. اما ایندفعه اوضاع فرق می‌کند و این استراتژی‌های جدید مایکروسافت در عرصه‌های مختلف نبوده که باعث این رشد و کسب مقام شده بلکه دلیل این جابجایی از دست دادن 6 میلیارد دلار از سرمایه‌های شرکت اپل به‌دلیل اختلال در زنجیره‌ تامین قطعات محصولات خود است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداردر واقع شرکت مایکروسافت با وجود عرضه‌ محصولات جدید خود همچون نسخه‌های جدید آفیس و ویندوز در کنار سرویس‌های ابری روند مثبتی را طی کرده و شرکت اپل با از دست دادن مقداری از دارایی‌های خود به رده دوم سقوط کرده است. تاکنون ارزش دارایی مایکروسافت چیزی حدود 2.48 تریلیون دلار تخمین زده شده و این در حالی است که شرکت اپل با وجود ضرر و زیان‌های ذکر شده ارزشی برابر 2.46 تریلیون دلار دارد.

اپل به تازگی گزارش مالی‌ خود را برای فصل سوم سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر کرده که نشان می‌دهد بخاطر کمبود تراشه و محدودیت‌هایی در تامین قطعات، درآمدش پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها و انتظار تحلیلگران بوده است.

اپل در این گزارش از درآمد ۸۳.۴ میلیارد دلاری خبر داده که نسبت به سال گذشته میلادی رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرده ولی با این حال تحلیل‌گران انتظار درآمد ۸۴.۸۵ میلیارد دلاری را از این غول دنیای فناوری داشتند. کمبود تراشه منجر به ضرر ۶ میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها در فصل قبلی شده و اپل انتظار دارد وضعیت در فصل چهارم سال جاری میلادی بدتر بشود.

این اولین باری نیست که مایکروسافت از اپل پیشی گرفته است. پیش از این در سال 2018 هم این شرکت موفق به ایستادن در جایگاه نخست باارزش‌ترین شرکت جهان شد. همچنین شرکت آلفابت (گوگل) هم توانسته در سال 2016 این جایگاه را تصاحب کند.

تاکنون گوشی‌های آیفون بیشترین سهم را در سودآوری اپل بر عهده دارند و این در حالی است که شرکت‌های مایکروسافت و گوگل بیشتر بر روی عرضه سرویس‌ها و محصولات دیجیتالی متمرکز هستند. با همه اینها شرکت اپل مدت زیادی است که یکه تاز بازار سرمایه است.

سال 2018 بود که ارزش شرکت اپل از مرز 1 تریلیون دلار عبور کرد و بعد از آن تنها در مدت دو سال به ارزش باورنکردنی 2 تریلیون دلار رسید. بنابراین احتمال رکوردشکنی دوباره‌ این شرکت وجود داشته و انتظار می‌رود پس از مدتی دوباره‌ به با ارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید