مایکروسافت آبا‌ن‌ماه پشتیبانی از اسکایپ کلاسیک را متوقف می‌کند

    کد خبر :379163

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که در ماه نوامبر پرونده‌ی اسکایپ کلاسیک را به بایگانی می‌فرستد.

چندی پیش، مایکروسافت به دلیل بازخوردهای منفی و اعتراض شدید کاربران، توقف پشتیبانی از اسکایپ کلاسیک (نسخه ۷.۰) را به تعویق انداخت. با گذشت یک ماه از آن تاریخ، دیروز این شرکت اعلام کرد که در ماه نوامبر (مقارن با آبان) به‌طور قطعی پشتیبانی از اسکایپ ۷ را متوقف خواهد کرد.

ردموندی‌ها در روزهای اول و پانزدهم نوامبر به ترتیب به پشتیبانی از Skype 7 روی دسکتاپ و سپس گوشی و تبلت خاتمه می‌دهند. تعویق به بایگانی فرستادن نسخه ۷ اسکایپ به دلیل اعتراضات کاربرانی بود که می‌گفتند از تغییرات ایجادشده به بهانه‌ی ساده‌سازی در اسکایپ ۸ ناراضی هستند.

یکی از کاربران معترض با ایجاد کارزاری در وب‌سایت Change.org از مایکروسافت خواسته است که دسترسی به نسخه‌ی دسکتاپ اسکایپ را همچنان برای کاربران حرفه‌ای حفظ کند. این فرد با تنظیم طوماری از سایر کاربران خواسته که به این کارزار بپیوندند و موفق شده بیش از ۱۰۰۰ هزار امضا جمع‌آوری کند تا ردموندی‌ها وادار شوند بی‌خیال قابلیت‌های سازمانی در Skype بشوند.

Microsoft در واکنش به این اعتراضات گفته است که صدای کاربران را می شنود و خواسته‌های آن‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

این شرکت طی اعلامیه‌ای رسمی تصریح کرده است:ما همچنان به کار روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های درخواستی شما کاربران ادامه خواهیم داد. ما به‌تازگی امکان ضبط مکالمه را در گفتگوها فراهم کرده‌ایم و قابلیت جستجو در پیام‌ها را به‌زودی در دسترس شما قرار می‌دهیم. علاوه‌بر این، در آینده‌ای نزدیک شما می‌توانید شماره تلفن‌های خود را به فهرست کنونی مخاطبان خود اضافه کنید و به وضعیت دسترس‌پذیری خود کنترل بیشتری داشته باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید