چند دبیرکل سازمان ملل به ایران سفر کردند؟

ماریا دوتسنکو: سازمان ملل در کنار مردم ایران می‌ماند

    کد خبر :665055

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی امریکا برعلیه کشورمان گفت: سازمان ملل در این شرایط دشوار اقتصادی ایران را تنها نگذاشته و در کنار مردم ایران است.

 

ماریا دوتسنکو در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران در سمنان اظهار کرد: سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند و ایران را تنها نمی‌گذارد.

 

وی از ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اعضای سازمان ملل نام برد و افزود: ایران 74 سال پیش با امضای منشور ملل متعهد همکاری خود با این سازمان مهم بین‌المللی را آغاز کرده است.

 

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به توان بالای دیپلمات‌های ایرانی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران دیپلمات‌های حرفه‌ای و توانمندی دارد. دیپلمات‌های ایرانی در به ثمر نشاندن اهداف سازمان ملل متحد نقش بسیار مهمی ایفا کرده و همواره این سازمان بین‌المللی را یاری کردند.

 

وی با اشاره به تاریخچه روابط بین ایران و سازمان ملل به نمایش بخشی از این روابط در قالب این نمایشگاه پرداخت و تصریح کرد: آشنایی مردم ایران با این اسناد از اهمیت به سزایی برخوردار است و مردم در صورت آشنایی با این اسناد به دیپلمات‌های خود افتخار خواهند کرد.

 

دوتسنکو با بیان اینکه ایران یکی از اولین کشورهای عضو بوده که مرکز اطلاعات سازمان ملل را در کشور خود در سال 1950 راه‌اندازی کرد اضافه کرد: ایران همواره برای سازمان ملل یک کشور مهم بوده است و سفر هفت دبیرکل سازمان ملل به ایران در طول حیات این سازمان بین‌المللی دلیل روشنی بر این اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه ایران در سال 1965 یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت هم بوده افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر نیز ارتباط بسیار خوبی با سازمان ملل داشته است.

 

وی با بیان اینکه ایران در این سال‌ها اثرگذاری بالایی در سازمان ملل داشته گفت: طرح جهان عاری از خشونت از ابتکارات دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران که متولد استان سمنان نیز است که مورد حمایت سازمان ملل قرار گرفت.

 

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران با تقدیر از مهمان‌نوازی مسوولان سمنانی از وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی مسوولان استان، سازمان ملل برای همکاری با مسوولان استان و شهرداری سمنان آمادگی دارد.

 

وی با تمجید از طرح کتابخانه تلفنی در سمنان اظهار کرد: باعث افتخار شهروندان یک شهر است که بتوانند با یک تماس تلفنی کتاب مورد علاقه‌شان را درب منزل دریافت کنند و من دوست داشتم متولد و شهروند چنین شهری باشم.

 

به گزارش ایسنا ،نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران در سمنان با همکاری دفتر سازمان ملل در ایران، استانداری سمنان، خبرگزاری جمهوری اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و…برگزار شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید