در یک عمل جراحی منحصر به فرد؛

مادر باردار همزمان با زایمان تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت

    کد خبر :680068

طی یک عمل جراحی منحصر به فرد در بیمارستان بقیه الله تهران، مادر ۲۴ ساله همزمان با به دنیا آوردن نوزادش، تحت عمل جراحی مغز نیز قرار گرفت.

محسن القاسی جراح جوانی که این عمل را انجام داده است، در این باره گفت: انجام عمل جراحی مغز به منظور برداشتن تومور مغزی عمل سختی است به ویژه زمانی که بیمار یک مادر آماده زایمان باشد.

وی افزود: جراحی همزمان مغز و سزارین در دنیا به دلیل ریسک بالا نادر است.

این جراح، با بیان اینکه دلیل ریسک این عمل امکان آسیب به جنین و مادر است، گفت: مادر ۲۴ ساله از وخامت بیماری خود اطلاع نداشت و تصور می‌کرد کیست خوش خیم مغزی دارد.

وی گفت: برای کاهش ریسک عمل تصمیم به جراحی مغز همزمان با عمل سزارین گرفتیم.

القاسی با بیان اینکه مادر از همزمانی این دو عمل اطلاعی نداشت، گفت: در این عمل نوزاد توسط تیم زنان در سلامت کامل به دنیا آمد و هنگام جراحی تومور مغزی مادرش در اتاق عمل حضور داشت به گونه‌ای که صدای گریه‌های کودک باعث انرژی بیشتر تیم جراحی شد.

وی بیان کرد: طی این عمل تومور مغزی به طور کامل برداشته شد و هیچ گونه نقصی برای مادر ایجاد نشد، به گونه‌ای که مادر توانست پس از عمل در هوشیاری کامل به فرزندش شیر بدهد.

القاسی گفت: هفته گذشته نیز تومور مغزی یک زن باردار با جنین ۱۶ هفته‌ای توسط تیم جراحی و بیهوشی بیمارستان بقیه الله به طور کامل برداشته شد و مادر و جنین در سلامت کامل ترخیص شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید