ماجرای قتل یک ایرانی در کره جنوبی

  • حوادث
  • شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۵۹
    کد خبر :731862

چندی قبل مرد جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت و خواهان رسیدگی به پرونده قتل برادرش شد.

وی گفت: حدود ۱۰ سال قبل برادرم امیر برای کار به شهر اینچئون کره‌ جنوبی رفت. مدتی که گذشت وضعیت کاری او رو به راه شد و زندگی خوبی داشت تا اینکه از چند ماه قبل و با شیوع کرونا کار و زندگی برادرم در کره به هم ریخت و مجبور شد که به ‌صورت روزمزد کار کند.

وی ادامه داد: در این مدت کم و بیش با او ارتباط داشتیم تا اینکه چند وقت قبل از طریق سفارت ایران در کره‌ جنوبی باخبر شدیم که برادرم در یک درگیری با مردی ایرانی مجروح شده و پس‌ از انتقال به بیمارستان به‌ خاطر شدت خونریزی جان باخته است. با مرگ امیر، پلیس جنایی کره‌ جنوبی بلافاصله وارد عمل شده و هومن، عامل جنایت را دستگیر کرد.

برادر مقتول گفت: هومن ابتدا منکر جنایت بود اما اظهارات شاهدان و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه واقعیت را برملا کردند. بدین ترتیب او هم به قتل برادرم اعتراف کرد. ما به‌ خاطر کرونا و مشکلات پروازی و محدودیت‌های موجود برای انتقال جسد برادرم به ایران خیلی مشکل داشتیم اما بالاخره هر طوری بود با صرف هزینه زیادی جسد امیر را به ایران آوردیم و دفن کردیم.

اما تصور می‌کردیم که قاتل برادرمان نیز به ایران منتقل می‌شود تا در اینجا به اتهام او رسیدگی شود اما اشتباه کرده بودیم و متهم در زندان کره جنوبی به سر می‌برد. من و خانواده‌ام، خواهان استرداد متهم به کشور هستیم و می‌خواهیم هومن در ایران محاکمه شود تا هم علت درگیری و قتل برادرم را بدانیم و هم قاتل او بر اساس قوانین کشور خودمان به مجازات اعمالش برسد.

به ‌گزارش ایران،با درخواست اولیای دم، بازپرس ساسان غلامی از پلیس بین‌الملل و مرکز امور بین‌الملل قوه قضائیه خواست تا ضمن مکاتبه با پلیس کره‌ جنوبی مقدمات این کار فراهم شود و پرونده پلیسی، پرونده پزشکی قانونی برای مطالعه و جزئیات تحقیقات در این خصوص به ایران ارسال شود. همچنین بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور استرداد متهم به ایران را صادر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید