لیگ کشتی ایران؛ تجمع ستاره‌های کشتی دنیا در نیمه نهایی

  • ورزشی
  • شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۹:۵۷
    کد خبر :863225
لیگ کشتی ایران؛ تجمع ستاره‌های کشتی دنیا در نیمه نهایی

لیگ برتر کشتی ایران به نیمه‌نهایی رسید و تیم‌های حاضر در این مرحله در حال جذب کشتی‌گیران نامدار جهان هستند.

با پایان دور گروهی لیگ برتر کشتی آزاد، تکلیف ۴ تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد. صنایع مازندران، دانشگاه آزاد، فولاد ذوب آمل و سهند ارس ۴ تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی هستند که روز هجدهم آذرماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

لیگ جذاب، بدون ایران‌مال

در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی تیم‌های صنایع مازندران و دانشگاه آزاد به مصاف هم می‌روند و فولادذوب آمل‌ مقابل سهند ارس قرار می‌گیرد. وزن‌کشی این مسابقات هم یک روز قبل یعنی روز ۱۷ آذرماه انجام خواهد شد. با توجه به عدم‌شرکت تیم ایران‌مال در لیگ امسال، شرایط مسابقات به کل تغییر کرده است. این تیم هر سال با جذب کشتی‌گیران مطرح و کمک‌گرفتن از کشتی‌گیران خارجی تمام رقبایش را با نتایج قاطع و یک‌طرفه شکست می‌داد و قبل از شروع لیگ، قهرمانی این تیم مشخص بود. با عدم‌حضور ایران‌مال، ۳ تیم توانستند کشتی‌گیران مطرح را جذب کنند تا دوباره جذابیت و هیجان به لیگ کشتی برگردد. جز تیم دانشگاه آزاد، ۳ تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه‌نهایی علاوه بر جذب ستارگان داخلی، با جذب کشتی‌گیران خارجی خودشان را آماده رقابتی سخت برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی کرده‌اند.

صنایع، یک پای فینال

تیم شرکت داروسازی سهند ارس با هدایت علیرضا رضایی و در اختیار داشتن ستارگان پرشمار داخلی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف شاگردان مصطفی میرعمادیان خواهد رفت. با توجه به نفرات حاضر در ۲‌تیم از این رقابت می‌توان به‌عنوان یک فینال زودرس یاد کرد. علیرضا رضایی که از همه مربیان لیگ سابقه بیشتری دارد و سال‌ها با تیم دانشگاه آزاد در رقابت‌ها حاضر بوده، امسال تیمی یکدست و مدعی در همه اوزان را جمع کرده است. تیم داروسازی سهند ارس در همه اوزان کشتی‌گیران مطرحی را در اختیار دارد و به هیچ عنوان مقابل تیم پرستاره آمل ازپیش‌باخته نیست. علیرضا سرلک، مصطفی حسین‌خانی، امیرمحمد یزدانی، علیرضا کریمی، عزت‌الله اکبری و امین طاهری ازجمله کشتی‌گیران سرشناس سهند ارس هستند. تیم فولادذوب آمل هم با در اختیار داشتن کشتی‌گیرانی همچون رضا اطری، ارشک محبی، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و امیرحسین زارع، نوید یک رقابت جذاب را در مرحله نیمه‌نهایی می‌دهد. رضا یزدانی هم امسال با هدایت تیم صنایع مازندران پا به عرصه رقابت‌ها گذاشته است. یزدانی که سال گذشته با تیم استقلال به مقام دوم لیگ رسیده بود، امسال با صنایع مازندران آمده و بارها عنوان کرده فقط برای قهرمانی پا به این مسابقات گذاشته است. صنایع مازندران با در اختیار داشتن کامران قاسمپور، رحمان عموزاد، محمدجواد ابراهیمی، علی سوادکوهی و اسماعیل نجاتیان به‌نظر کار سختی در مقابل تیم دانشگاه آزاد که با هدایت بهنام طیبی به جمع ۴ تیم رسیده، ندارد.

تجمع ستاره‌های خارجی در نیمه‌نهایی

محمد حبیب کادزی محمداف نایب‌قهرمان المپیک توکیو از بلاروس، ژاگیر شاخیف قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱، رسول گادژی ماگمدوف قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵ و عباس گادجی ماگومدوف قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ خارجی‌هایی هستند که تابه‌حال قراردادشان را در سازمان لیگ کشتی ثبت کرده‌اند. تیم فولادذوب آمل ۲ سهمیه خارجی‌اش را با محمدحبیب کادزی و عباس گادجی پر کرده است. این دو ستاره در جهان کشتی بسیار پرآوازه هستند و به‌نظر از حالا باید ۲ برد قطعی را برای تیم آمل در اوزان ۶۱ و ۷۴ کیلوگرم کنار گذاشت. محمد حبیب کادزی اصالت روسی دارد اما برای بلاروس کشتی می‌گیرد. عباس گادجی ماگومدوف نیز ستاره این‌روزهای تیم روسیه است که در جهانی نروژ تمام رقبایش را با امتیاز عالی و یک‌طرفه شکست داد. رسول گادژی ماگمدوف، دیگر روس حاضر در لیگ ایران است که برای ایرانی‌ها نام خیلی آشنایی به شمار می‌رود. او در فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۵ موفق شد حسن یزدانی را شکست دهد و به مدال طلا برسد. رسول گادژی ماگمدوف در دور رفت با نظر رضا یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به روی تشک رفت و بعید نیست این کشتی‌گیر ۷۴ کیلوگرم در دیدار نیمه‌نهایی هم در وزن ۷۰ کیلوگرم روی تشک برود. علیرضا رضایی، سرمربی تیم سهند ارس هم با به خدمت‌گرفتن ژاگیر شاخیف عزمش را برای قهرمانی جزم کرده است. ژاگیر شاخیف همان کشتی‌گیری است که در فینال جهانی نروژ در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی را با امتیاز عالی شکست داد. شاخیف با فتیله‌پیچ‌های پیاپی، یزدانی را با امتیاز عالی شکست داد. این شکست با توجه به ادعای امیرمحمد یزدانی پس از راهیابی به فینال (فردا طلا می‌گیرم) بسیار مورد توجه قرار گرفت و در فضای مجازی با یزدانی شوخی‌های زیادی شد. امیرمحمد یزدانی بارها اعلام کرده دوست دارد با شاخیف دوباره کشتی بگیرد اما با توجه به هم‌تیمی‌شدن آنها این مبارزه باید به بعد موکول شود. به‌نظر، علیرضا رضایی قصد دارد از امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم و از شاخیف در ۶۵ کیلوگرم استفاده کند. طبق قانون لیگ هر تیم می‌تواند از ۲ کشتی‌گیر خارجی در ترکیب تیمش استفاده کند. دومین خارجی سهند ارس هم آرتور نایفانف است که در جهانی و المپیک نماینده روسیه در ۸۶ کیلوگرم بود و در هر دو رقابت با شکست مقابل حسن یزدانی مدال برنز گرفت.

همشهری‌آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید