لیگ ملت های والیبال/ پیروزی ایران مقابل هلند در روز بازگشت معروف

  • آرشیو
  • یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۴۱
    کد خبر :814884

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت های والیبال در دور سوم مقابل هلند قرار گرفت و به برتری سه بر صفر رسید.

تیم ملی والیبال مردان ایران در سومین روز از رقابت‌های لیگ ملت‌ها از ساعت ۱۴:۳۰ یک‌شنبه به مصاف هلند رفت و با نتیجه ۳ بر صفر (۲۵-۱۸، ۲۵-۲۳ و ۳۰-۲۸) به برتری رسید.

ملی پوشان ایران که با دو شکست مقابل ژاپن و روسیه پا به این رقابت ها گذاشته بودند در این بازی تنها به برد فکر می کردند. هلند هم در بازی اول و دوم به ترتیب مقابل روسیه و ژاپن شکست خورده بود.

با اعلام ولادیمیر آلکنو ایران با ترکیب ۱۴ نفره سعید معروف (کاپیتان)، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، مرتضی شریفی، بردیا سعادت، صابر کاظمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی (لیبرو) و امیرحسین اسفندیار مقابل هلند پا به این رقابت ها گذاشت.

حدود ۲ ساعت مانده به شروع بازی با تصمیم ولادیمیر آلکنو، مرتضی شریفی و بردیا سعادت در ترکیب ۱۴ نفره بازی ایران مقابل هلند جایگزین میلاد عبادی‌پور و امیر غفور شدند.

میلاد عبادی‌پور شب گذشته تب ۳۷.۵ درجه و کمی احساس گلودرد داشت. حال او رو به بهبودی است و تا امشب به شرایط عادی بازخواهد گشت.

همچنین امیر غفور هم از ناحیه شانه کمی احساس درد داشت و آلکنو ترجیح داد که او امروز بازی نکند.

بلند قامتان ایران با ترکیب اولیه علی اصغر مجرد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، محمد طاهر وادی، سید محمد موسوی و آرمان صالحی (لیبرو) مقابل هلند قرار گرفتند.

ترکیب تیم های ملی والیبال ایران و هلند:

ست اول: ایران ۲۵ – ۱۸ هلند

ملی پوشان ایران در اوایل ست اول با اعتماد به نفس و پختگی لازم بازی را شروع کردند. بازیکنان ایران توانستند در ست اول با نتیجه ۱۲ بر ۷ از هلند پیش بیفتند و اختلاف امتیاز خوبی را به دست بیاورند.

در امتیاز ۱۴ به سود ایران رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که لبخند رضایت آلکنو را به همراه داشت.

سعید معروف که در بیرون زمین قرار داشت با بازیکنان جوان مانند علی اصغر مجرد صحبت های لازم را انجام می داد تا تجربیات خود را به آنها انتقال دهد.

سعید معروف پس از غیبت در دو بازی به دلیل سرماخوردگی، در ست اول این رقابت ها و هنگامی که ایران با نتیجه ۱۵ بر ۹ جلو بود وارد زمین شد.

سرویس های امیرحسین اسفندیار در ست اول این رقابت کار را برای ملی پوشان هلند سخت کرده بود.

حضور سعید معروف برای دقایقی در ست اول این دیدار باعث شد که کار برای دفاع روی تور هلند بسیار سخت شود چرا که کاپیتان ایران پاس های بی نقصی را برای بازیکنان ارسال می کرد.

سید محمد موسوی هم در دفاع درخشان ظاهر شد و پاس های سرعتی ایران را به امتیاز تبدیل می کرد.

در اواخر ست اول ملی پوشان ایران تیم برتر زمین بودند و توانستند هلند را شکست دهند.

ست دوم: ایران ۲۵ – ۲۳ هلند

در شروع ست دوم هم بازیکنان ایران عملکرد خوبی داشتند و توانستند با نتیجه ۶ بر ۳ از حریف خود پیش بیفتند.

در امتیاز ۱۳ به ۱۱ به سود ایران، آلکنو به بازیکنان تاکید کرد که دریافت ها بهتر صورت پذیرد تا اختلاف امتیاز کم نشود.

پاس های سعید معروف در این ست هم کار را برای تیم هلند سخت کرده بود چرا که پاس های سرعتی با امتیاز برای ایران همراه می‌شد.

محمد طاهر وادی هم در زمان حضورش در زمین پاس های سرعتی را ارسال می‌کرد که با امتیاز برای ملی پوشان ایران همراه بود.

در اواخر ست دوم، هلندی ها عملکرد خوبی داشتند و اختلاف امتیاز را به ۲ رساندند. پس از نزدیک شدن تیم ملی هلند به ملی پوشان ایران، آلکنو وقت استراحت گرفت اما این وقت استراحت کارساز نبود و امتیاز ها ۲۳ به ۲۲ به سود ایران شد.

اما ملی پوشان هلند با از دست دادن سرویس کار را برای ایران آسان کردند و ایران توانست در این ست به پیروزی برسد.

ست سوم: ایران ۳۰ – ۲۸ هلند

ایران بازی را بسیار خوب آغاز کرد و جوانان ایران با اعتماد به نفس کار خود را دنبال کردند. در امتیاز ۱۱- ۸ به سود ایران، آلکنو به نیمکت حریف تذکر داد که با بازیکنان ایران صحبتی صورت نگیرد.

در اواسط بازی (۱۷-۱۵ به سود ایران) تیم ملی هلند باز هم امتیازات خود را به ایران نزدیک کرد که آلکنو تصمیم گرفت وقت استراحت بگیرد.

در ادامه کار ملی پوشان هلند عملکرد بهتری نسبت به ایران داشتند و سرویس‌های این تیم باعث شد که دریافت ها داخل زمین ایران به خوبی انجام نشود تا دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر شوند.

در اواخر این ست ملی پوشان ایران درحالی که یک امتیاز از حریف عقب بودند توانستند نتیجه را ۲۶ بر ۲۵ به سود خود کنند.

در ست سوم رالی های زیبایی بین دو تیم شکل گرفت و سرویس های نِیمِر (بازیکن هلند) کار را برای تیم ملی بسیار سخت کرد اما ملی پوشان ایران توانستند این حریف را شکست دهند.

با این تفاصیل ایران توانست از سد هلند با نتیجه ۳ بر صفر عبور کند.

به گزارش ایسنا، پیروزی قاطع ملی‌پوشان ایران برابر هلند درحالی اتفاق افتاد که در ترکیب امروز تلفیقی از جوانان و باتجربه ها دیده می‌شد. بلند قامتان ایران برای امیدواری به کسب سکو در این مسابقات تنها به برد فکر می‌کردند.

این پیروزی نشان داد که شناخت آلکنو از بازیکنان در حال تکمیل شدن بوده و اعتماد این سرمربی به جوان ها باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس آنها شده است؛ به طوری که امروز، کم تجربه های ایران جواب اعتماد آلکنو را دادند.

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود، ۱۳ خرداد (پنجشنبه) از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف کانادا خواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید