لیندسی گراهام: بایدن حکم مرگ هزاران افغان را امضا کرده است

    کد خبر :839452
لیندسی گراهام: بایدن حکم مرگ هزاران افغان را امضا کرده است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در ادامه انتقادها از عملکرد بایدن در خصوص افغانستان، گفت رئیس‌جمهور حکم مرگ هزاران افغان را که به ما کمک کردند امضا کرده و از مسئولیت در قبال افغانستان به قیمت به خطر انداختن آمریکا شانه خالی می‌کند.

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی روز سه‌شنبه از جو بایدن به این دلیل که هنوز هزاران متحد افغان آمریکا در افغانستان هستند، در حالی که ایالات متحده برای تکمیل برنامه خروج از افغانستانِ تحت سلطه طالبان تلاش می‌کند، انتقاد کرد.

گراهام در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: رئیس‌جمهور بایدن حکم مرگ هزاران افغان را که به ما کمک کردند امضا کرده است. او از مسئولیت در قبال افغانستان به قیمت به خطر انداختن آمریکا شانه خالی می‌کند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، ایالات متحده هزاران متحد افغان و شهروند آمریکایی را که پس از تسلط طالبان بر کابل در اوایل ماه میلادی جاری، از افغانستان خارج کرده است، اما هزاران نفر دیگر هنوز باقی مانده‌اند و طبق گزارش‌ها، برای رسیدن به فرودگاه کابل با مشکل روبرو هستند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت حدود ۱۵۰۰ آمریکایی در افغانستان و منتظر خروج هستند.

قانونگذاران از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از بایدن خواسته‌اند مهلت مقرر خروج از افغانستان را که ۳۱ اوت (نهم شهریور) است، تمدید کند، اما رئیس‌جمهور آمریکا گفته به برنامه فعلی پایبند است.

گراهام گفت: آنچه او (بایدن) گفته این است که قصد دارد ۳۱ اوت افغانستان را ترک کند زیرا طالبان به او گفته‌اند که باید خارج شود. هیچ راهی وجود ندارد که همه شهروندان آمریکایی را بیرون بیاوریم. ما هزاران افغان را که در کنار ما جنگیدند پشت سر جا می‌گذاریم. ما میز را برای ظهور القاعده و داعش آماده می‌کنیم تا به ما در آینده حمله کنند.

به گزارش فارس، وی در ادامه با بیان این که بایدن باید به دلیل عملکردش در خصوص خروج از افغانستان استیضاح شود، گفت: آن‌ها (تروریست‌ها) به دنبال ما می‌آیند و جو بایدن ما را برهنه و کور در افغانستان رها کرده است. این تخلف از وظیفه فرماندهی کل قوا است. این امر جنگیدن در جنگ‌های آینده را دشوارتر می‌کند. پس از اینکه دوستان خود را در افغانستان که شجاعانه جنگیده‌اند رها کردیم، چه کسی در آینده به ما کمک خواهد کرد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید