لپ تاپ های مجهز به Snapdragon G3x Gen 3 با توان پردازشی بالا از راه می رسند

    کد خبر :866942

همانطور که می‌دانید روز گذشته شرکت کوالکام به صورت رسمی از چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 مخصوص گوشی‌های بالارده رونمایی کرد. این کمپانی امروز در کنار تراشه‌های Snapdragon G3x Gen 3 و Snapdragon 8cx Gen 3، از چیپست Snapdragon 7c+ Gen 3 مخصوص نوت بوک‌های اقتصادی و لپ تاپ‌های ویندوزی رونمایی کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_همانطور که از نام این چیپست مشخص است، Snapdragon 7c+ Gen 3 جایگزین تراشه‌ی Snapdragon 7c Gen 2 سال قبل است. این چیپست با فناوری ساخت 6 نانومتری تولید می‌شود و به گفته‌ی شرکت سازنده در عملکرد بخش CPU و GPU به ترتیب 60 و 70 درصد نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

تراشه Snapdragon 7c+ Gen 3 به لطف مودم Snapdragon X53 از شبکه‌های 5G در دو نوع امواج میلی‌متری (mmWave) و زیر 6 گیگاهرتز (sub-6GHz) پشتیبانی می‌کند و بیشینه سرعت دانلود 3.7 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. همچنین حضور FastConnect 6900 کوالکام برای این چیپست دانلود با سرعت 2.9 گیگابیت بر ثانیه به واسطه‌ی Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E را ممکن می‌کند.

چیپست اقتصادی جدید کوالکام دارای پردازشگر تصویر (ISP) Qualcomm Spectra است که می‌تواند از سه دوربین 22 مگاپیکسلی، دو دوربین 36 مگاپیکسلی یا یک دوربین 64 مگاپیکسلی پشتیبانی کند و قادر است با رزولوشن 4K و HDR فیلم‌برداری کند.

افزون بر این‌ها، تراشه‌ی هوش مصنوعی (AI Engine) کوالکام با توان پردازشی 6.5 TOPS (6.5 ترا دستور بر ثانیه) نیز در چیپست Snapdragon 7c+ Gen 3 حاضر است تا عملکرد این تراشه در الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز بهبود یابد. این چیپست از Qualcomm Voice Suite هم پشیتیبانی می‌کند و به این واسطه می‌تواند از تکنیک‌های Echo-Cancellation و Noise Suppression (همان ECNS) برای تولید صدا با وضوح بالا استفاده کند.

به گفته‌ی شرکت سازنده، بهبود قابلیت‌های ارتباطی در چیپست Snapdragon 7c+ Gen 3 بهترین شرایط ارتباطی را برای لپ تاپ‌های اقتصادی ویندوز و کروم بوک‌ها برقرار می‌کند. انتظار می‌رود دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 7c+ Gen 3 در نیمه‌ی اول سال 2022 رونمایی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید