لحظه اعطای مدال طلای فروغی و نواخته شدن سرود ملی ایران/عکس وفیلم

  • آرشیو
  • شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۵۶
    کد خبر :830124

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اول شد و به مدال طلا رسید.

این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد. فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

با طلای فروغی رشته های مدال آور ایران در المپیک به ۵ رسید. تا پیش از المپیک سیدنی ایران؛ رشته های مدال آور ایران در دو رشته وزنه برداری و کشتی بود.در المپیک سیدنی هادی ساعی این حصار را شکست و در رشته تکواندو ایران صاحب مدال شد. در المپیک لندن با مدال احساس حدادی در رشته پرتاب دیسک یک رشته ورزشی دیگر به حوزه رشته های مدال آور ایران اضافه شد و در المپیک توکیو، با طلای فروغی، تیراندازی هم به رشته های مدال آور کشورمان اضافه شد.

به گزارش همشهری آنلاین، نکته دیگر آنکه برای نخستین بار در تاریخ المپیک؛ یک ورزشکار ایرانی در روز نخست بازی ها صاحب مدال طلا می شود.

پاداش ۵ هزار یورویی فدراسیون تیراندازی به جواد فروغی

رئیس فدراسیون تیراندازی پاداش جواد فروغی را بعد از قهرمانی و رکوردشکنی پرداخت کرد.

جواد فروغی البته موفق شد رکورد قبلی جهان در تپانچه بادی را بشکند و به دلیل رکورد شکنی ۲ هزار یورو پاداش از رئیس فدراسیون تیراندازی ایران دریافت کرد. علی دادگر، ۳ هزار یورو نیز به عنوان پاداش کسب مدال طلا به این تیرانداز اعطا کرد تا در مجموع میزان پاداش فروغی به ۵ هزار یورو برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید