لاوروف: تحویل اس-۳۰۰ به سوریه آغاز شده

    کد خبر :379677

وزیر امور خارجه روسیه شامگاه جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک که از شبکه روسیه ۲۴ پخش می‌شد، از آغاز تحویل مجموعه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ به سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف گفت: روسیه تحویل سامانه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ به سوریه را آغاز کرده است.
**تمایل برای منزوی کردن ایران ساده لوحانه است
وزیر امور خارجه روسیه تمایل و تلاش برای منزوی کردن ایران را ساده لوحانه خواند.
وی افزود: امید بستن به اینکه ممکن است ایران را در مرز‌های آن محصور کرد و این یک سیاست واقعی باشد، بسیار ساده لوحانه است.
**روسیه در ساز و کار پرداخت‌ها با ایران شرکت دارد
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه در ایجاد ساز و کار پرداخت‌ها با ایران که با دور زدن تحریم‌های آمریکا فعالیت خواهد کرد.
وی افزود: کارشناسان روس در ایجاد این ساز و کار مشارکت می‌کنند.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرد که مکانیسم ویژه برای ادامه همکاری اقتصادی با ایران تا قبل از ماه نوامبر آماده خواهد شد.
سیستم موسوم به (SPV) Special Purpose Vehicle با هدف ادامه همکاری تجاری اتحادیه اروپا با ایران حتی با وجود تحریم‌های آمریکا طراحی شده است.
**ایران و ترکیه متحدان روسیه در مبارزه با تروریسم هستند
لاوروف خاطرنشان کرد که اهداف روسیه در سوریه بطور ۱۰۰ درصد با اهداف ایران و ترکیه در این کشور مطابقت نمی‌کند، اما این سه کشور در مبارزه با تروریسم متحد هستند.
وی با اشاره به وجود اهداف متفاوت بین سه کشور در سوریه اظهار کرد:، اما اینکه در مرحله کنونی ما متحدان در مبارزه با تروریسم و حفظ حکومت سوریه و ارائه کمک به سوری‌ها برای ایجاد شرایط آغاز گفت: وگو‌های سیاسی بین آن‌ها هستیم تا سرنوشت خود را تعیین کنند من هیچ شکی ندارم و این همکاری سودمند در چارچوب روند صلح آستانه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید