لاوروف به فحاشی وزیر دفاع انگلیس علیه مسکو پاسخ داد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵
    کد خبر :245392

وزیر خارجه روسیه در واکنش به فحاشی روز گذشته وزیر دفاع انگلیس علیه مسکو در پرونده مسمومیت جاسوس سابق این کشور اعلام کرد: او می خواهد نامش در تاریخ ثبت شود؛ اما سواد کافی ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز جمعه و در واکنش به فحاشی روز گذشته وزیر دفاع انگلیس علیه مسکو اعلام کرد: او می خواهد نامش در تاریخ ثبت شود؛ اما سواد کافی ندارد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما به اینگونه اظهارات توجهی نمی کنیم. روسیه (در اقدامی مشابه) دیپلمات‌های انگلیسی را اخراج می کند.

وی افزود: پرونده «سکریپال» در راستای روسیه‌هراسی بوده و منصفانه نیست. در ارتباط با این موضوع، همه چیز را در اختیار انگلیس قرار دادیم.

لازم به ذکر است، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس روز گذشته و در اوج تنش های دیپلماتیک میان لندن- مسکو، اقدام به فحاشی علیه روسیه کرد و اعلام کرد «روسیه باید دهانش را بسته و گم شود»!

گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.

انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که قطعاً با مقابله‌به‌مثل مسکو همراه خواهد بود.

فحاشی ویلیامسون درحالی صورت گرفت که وی به بهانه مسمومیت سکریپال، از ساخت یک مرکز تسلیحات شیمیایی برای مقابله با جنگ‌افزارهایی از این نوع، خبر داد.

قرار است این مرکز با بودجه ۴۸ میلیون پوند، در داخل سایت نظامی «پورتون داون» تاسیس شود. کارشناسان این سایت نظامی، ماده شیمیایی که با آن به جان سکریپال سوء‌قصد شده، شناسایی کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید