قیمت واقعی پیاز اعلام شد

    کد خبر :963655
پیاز
اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران اظهار داشت: قیمت پیاز در میدان مرکزی تره‌بار تهران بین 18 تا 22 تومان است که گران‌ترین پیاز، پیاز قرمز است که در صورت کیفیت عالی کیلویی 25 و کیفیت ضعیف کیلویی 20 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی درباره قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز گفت: هر کیلوگرم پیاز شاهرود 15 تا 17 هزار تومان، پیاز زنجان از 19 تا 20 هزار تومان و پیاز جیرفت 16 تا 17 هزار تومان در میادین میوه و تره بار تهران به صورت عمده به فروش می‌رسد.

کارگر با اشاره به گران‌فروشی برخی فروشندگان پیاز در سطح شهر و مغازه‌ها افزود: اعضای اتحادیه حق فروش پیاز کیلویی 40 هزار تومان را ندارند اما در فروشگاه‌های خاص و مغازه‌های بالای شهر تهران ممکن است تا کیلویی 35 هزارتومان هم به‌ فروش برسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران در پایان گفت: اگر کسی پیاز را کیلویی 25 هزار تومان خریداری کرده باشد و فاکتور رسمی و قابل پیگیری داشته باشد، می‌تواند حدودا 7 تا 8 هزار تومان به قیمت خرید خود اضافه کند اما کیلویی 40 هزار تومان گران‌فروشی است.

بررسی قیمت پیاز در یکی از نرم‌افزارهای مشهور خرید آنلاین و اینترنتی و میوه‌فروشی‌هایی که محصولات خود را در این نرم‌افزار نیز عرضه می‌کنند، نشان می‌دهد که قیمت پیاز حدود ۱۵ هزار تومان ارزان‌تر از قیمتی است که برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی اعلام کرده‌اند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در این نرم‌افزار که بعضاً قیمت خرید اینترنتی بالاتر از قیمت خرید حضوری از فروشگاه است، میوه‌فروشی‌های چند منطقه در شرق، غرب، مرکز و برخی مناطق دیگر شهر تهران، پیاز را در محدوده قیمتی بیست هزار تومان تا سی هزار تومان نیز عرضه می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید