قیمت نفت دوباره رکورد زد ‎؛ نفت برنت فراتر از ۱۳۹ دلار

    کد خبر :893375
قیمت نفت دوباره رکورد زد

قیمت نفت در نخستین ساعات بازگشایی بازار مرز ۱۳۰ دلاری را پشت سرگذاشت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در ساعات نخستین بازگشایی بازار الکترونیکی بیش از ۱۲ دلار افزایش یافته و به حدود ۱۳۰ دلار رسید. این قیمت بالاترین میزان در ۱۴ سال گذشته است.

به گزارش صدا و سیما‏، بهای هر بشکه نفت برنت در آغاز معاملات امروز به بالاترین سطح خود از ژوئیه 2008 افزایش یافت و به بشکه ای صد و سی و نه دلار و13 سنت رسید . همچنین قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا هم به صد و سی دلار و 50 سنت رسید.

پایگاه اینترنتی oilprice.com نیز در گزارشی اعلام کرد قیمت نفت تا ساعت 06:00 صبح به وقت تهران هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 9 دلار و 66 سنت افزایش نسبت به روز قبل، به 127 دلار و 77 سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 8 دلار و 10 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به رقم 123 دلار و 65 سنت رسید.

مختل شدن احتمالی صادرات نفت روسیه علت افزایش قیمت نفت اعلام شده است.

وزیر امور خارجه امریکا دیشب در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص تحریم نفتی روسیه پاسخ صریحی نداد و گفت در این باره با متحدانش گفتگو خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز طولانی شدن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران را هم در افزایش قیمت نفت موثر دانست. با اینحال برخی منابع خبری گزارش دادند امریکا برای جبران کمبود عرضه نفت با ونزوئلا که پیشتر تحریم شده بود مذاکره می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید