قیمت لندکروزر کارکرده در ژاپن دو برابر صفر کیلومتر آن است

    کد خبر :900902

قیمت لندکروزرهای کارکرده در ژاپن از قیمت مدل‌های جدید آن خیلی بیشتر شده است، چند روز پیش یک لندکروزر ۳۰۰ کارکرده تولیدشده در ماه اوت ۲۰۲۱ با قیمت ۱۵ میلیون ین به فروش رسید که دوبرابر قیمت یک مدل نو در ژاپن است.

دلیل این وضعیت عجیب این است که زمان انتظار برای تحویل یک لندکروزر ۳۰۰ جدید به ۴ سال رسیده است. بنابراین برخی از مشتریان مایل به پرداخت چنین مبالغ زیادی برای خرید یک نسخه کارکرده هستند، چون فوراً می‌توانند آن را در اختیار داشته باشند.

البته تویوتا سعی کرده است تا با دلالان مقابله کند، و از سال ۲۰۲۱ از مشتریان لندکروزر در بازار محلی خواسته تا سندی مبنی بر این امضا کنند که در طی سال اول مالکیت این شاسی بلند آن را نمی‌فروشند. اما بعید به نظر می‌رسد که وکلای تویوتا پیروی مشتریان از این درخواست را چک کنند و گویا این سند بیشتر جنبه اخلاقی دارد.

 

به نوشته خودرو بانک؛ مدلی که با قیمت ۱۵ میلیون ین به فروش رسید، یک لندکروزر ۳۰۰ نسخه GR اسپورت با موتور بنزینی ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با توان ۴۰۹ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر بوده است. تجهیزات اضافی کارخانه به قیمت کلی ۱ میلیون ین روی این خودرو نصب شده‌ بود. قیمت لندکروزر ۳۰۰ نسخه GR اسپورت نو بدون امکانات خاص، ۷.۷ میلیون ین یعنی تقریبا نصف قیمت این مدل کارکرده است.

دلایل اصلی زمان انتظار طولانی برای تحویل لندکروزر ۳۰۰ افزایش تقاضا برای این مدل و کمبود جهانی ریزتراشه ناشی از بحران کرونا بوده است.

در روسیه، قیمت لندکروزر ۳۰۰ از ۷ میلیون روبل و قیمت نسخه GR اسپورت از ۹.۵ میلیون روبل شروع می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید