قیمت طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۰/۶/۲۸

    کد خبر :846509
قیمت طلا امروز یکشنبه

هر مثقال طلا ۱۸ عیار، امروز به ۴،۹۲۵،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۱۳ درصدی داشته است.

روز قبل هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند ۳ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۳ روز پیش تا ۱،۱۵۱،۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و پنجاه و یک هزار و ششصد) تومان رسیده بود، امروز – یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ مصادف با ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ – با کاهش ۱.۴ درصدی به ۱،۱۳۵،۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و سی و پنج هزار و ششصد) تومان رسید.

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار روز قبل نسبت به ۳ روز پیش، با ۱۶۰۰۰ تومان کاهش، ۱،۱۳۵،۶۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار، امروز به ۴،۹۲۵،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۱۳ درصدی داشته است.

هر اونس طلا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۰.۲۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۵ افزایش، ۱،۷۵۴ نرخ گذاری شد.

هر گرم طلا ۲۴ عیار، امروز به ۱،۷۵۴،۳۰۰ تومان رسید که نسبت به ۴۰۶ روز پیش، افزایش ۱۸.۹۱ درصدی داشته است.

سکه امامی در بازار روز قبل نسبت به ۳ روز پیش، با ۱۵۰۰۰ تومان افزایش، ۱۱،۸۲۵،۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

نیم سکه، امروز به ۵،۹۰۰،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۰.۸۴ درصدی داشته است.

ربع سکه در بازار روز قبل نسبت به ۳ روز پیش، با ۳۰۰۰۰ تومان کاهش، ۳،۵۲۰،۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی، امروز به ۲،۲۳۰،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۰.۶۷ درصدی داشته است.

نحوه تعیین قیمت طلا

هر کالایی بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شود، اما درباره طلا که یک قیمت واحد دارد عرضه و تقاضا چگونه در سراسر جهان می‌توانند با یکدیگر دیدار کنند؟ به دلیل بانک‌های بزرگ طلا و بانک‌های مرکزی معاملات به گونه‌ای انجام می‌شود که در نهایت قیمت طلا در بازار جهانی یک قیمت واحد است. اما نحوه تعیین قیمت این گونه است. هر روز کاری قیمت جهانی طلا به صورت توافقی و در دو نوبت از طریق بانک‌های بزرگی که صاحبان شمش طلا هستند به صورت تلفنی تعیین می‌شود. در واقع صبح و بعد از ظهر به وقت لندن (صبح نیویورک) ۵ بانک بزرگ شمش طلا در تماس‌های تلفنی با یکدیگر تعیین قیمت می‌کنند. در این تماس‌های تلفنی رییس گروه، قیمتی را اعلام می‌کند و این پنج بانک با تماسی که با مشتریان خود می‌گیرند نهایتا در زمان محدودی که شاید به ده دقیقه نرسد به یک قیمت توافقی برای خرید و فروش طلا دست پیدا می‌کنند قیمت توافق شده به دنیا اعلام می‌شود و مبنای باز شدن بازار قرار می‌گیرد در این معاملات، واحد معامله ۱۰ شمش طلا است. وزن شمش‌های طلا حدود ۴۰۰ اونس است این شمش‌ها در یکی از بانک‌های شمش طلا در لندن تحویل می‌شود. قیمت توافقی بین پنج بانک بزرگ مبنایی قرار می‌گیرد تا دیگر بانک‌ها و مشتریان عمده برا مبنای آن اقدام به خرید و فروش کنند. www.goldfixing.com

به گزارش دانشجو، در سراسر روز نیز طلا در بورس‌های کالایی به قیمت لحظه‌ای خرید و فروش می‌شود این قیمت‌ها در حول و حوش قیمت توافق شده ۵ بانک مرکزی که به وقت صبح لندن تعیین شده تغییر می‌کند تا مجددا در بعد از ظهر قیمت توافقی بین پنج بانک بزرگ اعلام شود. به این ترتیب قیمت‌های لحظه‌ای طلا در بورس‌های کالا انحراف کمی از قیمت‌های توافقی در لندن را خواهند داشت. البته خریداران کوچک و خرد امکان دسترسی به اونس طلا با این قیمت در بورس‌های کالایی را ندارند و این قیمت مخصوص خریداران عمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید