قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۸/۳۰

    کد خبر :763046

در حالی که خبرهای امیدوارکننده در مورد تولید واکسن کرونا و درخواست وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر پایان دادن به برنامه های مهم استقراض کرونایی فدرال رزرو سبب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز با تغییر اندک در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03درصد رشد به 1867 دلار و 6 سنت رسید. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد افت داشته است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.18 درصد رشد به 1864 دلار و 80 سنت رسید.

استیون منوچین وزیر خزانه داری امریکا در نامه ای به رئیس فدرال رزرو گفته که 455 میلیارد دلار اختصاص یافته به وزارت خزانه داری به موجب قانون سی ای آر ای اس باید برای تخصیص مجدد در اختیار کنگره قرار بگیرد. این نامه سبب ایجاد احساس بلاتکلیفی در مورد برنامه های محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا شده است.

لاچلان شاو، تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره اظهار داشت: «اگر فدرال رزرو تصمیم به کاستن از حجم برنامه کمکی خود بگیرد این مجددا به ضرر قیمت طلا خواهد بود.»
در همین حال، آمارهای شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که واکسن کرونای تولیدی آنها سبب ایجاد مصونیت بالایی در سالمندان شده است.

به گزارش تسنیم، موسسه سیتی ریسرچ در یادداشتی اعلام کرد: «خبرهای مثبت در مورد تولید واکسن کرونا می تواند روند افزایشی قیمت طلا را کند کند، اما نمی تواند به آن خاتمه دهد، مگر آنکه تغییری اساسی در سیاست پولی آمریکا رخ بدهد.» این موسسه پیش بینی کرده که احتمالا قیمت طلا در سال 2021 میلادی مجددا به بالای 2000 دلار خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید