قیمت جهانی طلا و نفت

    کد خبر :743243

در حالی که تقاضای ضعیف و عرضه مازاد نفت موجب شده تا اثر افزایشی ناشی از تضعیف دلار خنثی شود، قیمت نفت امروز شاهد کاهش یک درصدی بود و در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژوئن قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 41 سنت معادل 0.93 درصد کاهش به 43 دلار و 66 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با 41 سنت معادل 0.99 درصد کاهش به 40 دلار و 96 سنت رسید.

تحلیلگران موسسه اف جی ای گفتند، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان و قرنطینه مجدد شهرها موجب کاهش امیدها نسبت به مصرف نفت ذخیره شده ماه های اخیر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، قیمت هر اونس طلا که روز پنجشنبه به پایین ترین رقم حدود یک هفته گذشته رسیده بود، امروز با 0.30 درصد افزایش به 1936 دلار و 77 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.25 درصد افزایش به 1942 دلار و 70 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب پس از رسیدن به بالاترین رقم حدود یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز 0.1 درصد افت داشت و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید