قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۲/۲۳

    کد خبر :792948

در حالی که افت نسبی دلار و تضعیف شاخص ها در بازارهای بورس سبب شده تا افت ناشی از بالا رفتن سود اوراق قرضه دولت آمریکا تا حدودی خنثی شود، قیمت طلا روز جمعه اندکی بالاتر رفت و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی ۷ هفته گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.26 درصد افزایش به 1727 دلار و 11 سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد رشد 1.4 درصدی بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.16 درصد افت به 1719 دلار و 80 سنت رسید.

بارت مالک تحلیلگر موسسه تی دی سکیوریتیز در این باره گفت: «شاهد افت نسبی ارزش دلار بوده ایم و شاخص ارزش دلار از 92 به 91.6 رسیده است.»

وی افزود: «احساس ریسک پذیری تا حدودی کم شده و من احساس می کنم جای پای طلا در سطح قیمت روانی 1700 دلار تا حدوی تثبیت شده است.»

شاخص سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا دیروز تا رقم 1.642 درصد بالا رفت که بالاترین رقم بیش از یک سال گذشته بود. اما در عین حال، تضعیف شاخص ارزش دلار سبب شد تا طلا اندکی برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند ارزان تر شود.

به گزارش تسنیم، برخی سرمایه گذاران طلا را به عنوان محلی امن جهت سرمایه گذاری در وضعیت افزایش نرخ تورم می دانند. اما رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری امریکا سبب شده تا بخشی از جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران از بین برود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه مصوبه بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری را امضا کرد و گفت، تلاش می کند کشورش تا روز 4 جولای به وضعیت عادی نزدیک تر شود. ارائه بسته محرک مالی جدید به معنای افزایش نقدینگی و بالا رفتن نرخ تورم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید