قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۷

    کد خبر :837391
قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۷۹۰ دلار و ۲ سنت رسید.

در حالی که ادامه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا ترمیم اقتصاد جهانی را تهدید می کند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.21 درصد افزایش به 1790 دلار و 2 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.18 درصد رشد به 1791 دلار رسید.
اما تقویت دلار سبب شده تا رشد قیمت طلا محدود شود. تقویت دلار موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

معمولا در هنگام بروز وضعیت های بحرانی بازار دلار و بازار طلا به عنوان دو محل امن سرمایه گذاری برای جذب سرمایه بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند و در عین حال افزایش ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای دیگر استفاده می کنند.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در موسسه آر جی او فیوچرز در این باره گفت: «تضعیف سوددهی اوراق قرضه نیز به ترمیم نسبی قیمت طلا کمک کرده و ما انتظار داریم در صورت عدم افزایش نرخ بهره تورم در آمریکا بالاتر برود.»

هم اکنون تمرکز اصلی بازار معطوف صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو است که قرار است امروز منتشر شود و سرنخ هایی از سیاست بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده در اختیار تحلیلگران و سرمایه گذاران خواهد گذاشت.

به گزارش تسنیم، جیمز استیل تحلیلگر اچ اس بی سی در یادداشتی نوشت: «ما معتقدیم احتمال محدود شدن خرید اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو قبلا تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشته است، اما روند و زمان این کاهش خرید هنوز نامشخص است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید