قیمت بیت کوین در نزدیکی رکوردشکنی

    کد خبر :854884

روز گذشته معامله واحدهای نخستین صندوق سرمایه‌گذاری ETF  مبتنی بر بیت‌کوین در آمریکا آغاز شد که در پی آن قیمت هر بیت‌کوین تا نزدیکی رکورد تاریخی 65 هزار دلار صعود کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندارصندوق قابل معامله پروشیرز (ProShares) بر اساس قراردادهای آتی بیت‌کوین و تحت قوانین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سهام نیویورک شکل گرفته است. در نخستین روز فعالیت صندوق ProShares قیمت هر سهم آن با ۵.۴ درصد افزایش به ۴۲.۱۵ دلار (۳۶.۲۵ یورو) رسید. این در حالیست که در ۲۰ دقیقه نخست آغاز معاملات این صندوق چیزی حدود ۶.۴ میلیون سهم از آن به ارزش تقریبی ۲۶۴ میلیون دلار (۲۲۷ میلیون یورو) معامله شده است.

ای‌ تی‌ اف (ETF) یک صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک بوده که شامل سبدی از سهام شرکت‌های مختلف یا ترکیبی از سایر دارایی‌ها مثل رمزارزهاست که از سوی یک تیم متخصص تشکیل و مدیریت می‌شود. هدف این تیم جذب بیشتر سرمایه‌گذاران از طریق کسب سود بیشتر در جریان رقابت با سایر صندوق‌های مشابه است.

هر سهم صندوق‌ ETF مانند یک سهم در بازار سرمایه خرید و فروش و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. نقدشوندگی بالا و ریسک پایین از مهمترین ویژگی واحدهای صندوق‌های قابل معامله است.

پیش از این هم رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و مدیرعامل صندوق ProShares از راه‌اندازی اولین صندوق معاملاتی ETF بیت‌کوین خبر داده بودند. در همین راستا مدیرعامل ProShares گفته که راه‌اندازی صندوق ETF توسط این شرکت براساس قانون بوده و فرصتی را برای افرادی که تاکنون در بازار رمزارزها وارد نشده‌اند،‌ فراهم می‌کند تا در محیطی قانونی به انجام معاملات بپردازند.

از سوی دیگر هم‌زمان با آغاز داد و ستد واحدهای نخستین صندوق ETF بیت‌کوین، قیمت این رمزارز تا ۶۳ هزار و ۲۷۴ دلارافزایش یافت و به رکورد تاریخی ۶۴ هزار و ۸۶۳ دلاری خود در جریان معاملات ۱۴ آوریل (25 فروردین) نزدیک‌تر شد.

مقابله بانک مرکزی چین با معاملات رمزارزها و تلاش وزارت خزانه‌داری آمریکا برای وضع تحریم‌هایی علیه مبادلات مبتنی بر کریپتوکارنسی‌ها موجب شده بود که طی ماه‌های اخیر قیمت ارزهای دیجیتال سیر نزولی به خود بگیرد و قیمت هر بیت‌کوین تا محدوده 30 هزار دلار کاهش یافته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید