قیمت اجاره خانه در ترکیه به پول ایران چند است و به چه مواردی بستگی دارد؟

    کد خبر :905446

یکی از موضوعاتی که در خصوص اقامت توریستی ترکیه مطرح میشود، قیمت اجاره خانه در ترکیه و مواردی است که این هزینه را تحت تاثیر قرار میدهد. اگر در حال برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور هستید و میخواهید هزینه های مربوط به اجاره خانه را برآورد کنید، پیشنهاد میکنیم تا ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

مهاجرت از طریق اقامت موقت یا اقامت توریستی

خرید خانه یا آپارتمان در کشوری جدید، تصمیم مهمی است که حتماً باید درباره آن تحقیق و بررسی های لازم را انجام داده باشیم؛ ولی ترکیه یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت است. فرصت استثنایی که دولت ترکیه برای علاقه مندان به اقامت دائمی یا دریافت شهروندی ترکیه فراهم کرده، اقامت توریستی یا اقامت موقت 6 ماهه است.

اگر هنوز برای مهاجرت به ترکیه مطمئن نیستید و میخواهید قبل از خرید خانه، برای مدتی زندگی کردن در این کشور را تجربه کنید، اقامت توریستی فرصتی است که میتوانید از آن استفاده کنید. طبق قوانین ترکیه شما می‌توانید از هر دوره 180 روزه، 90 روز را بدون ویزا در این کشور زندگی کنید. ولی اگر بخواهید کل 6 ماه را در ترکیه اقامت داشته باشید، هم باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید، هم اجاره خانه. چون اقامت در هتل برای این مدت طولانی از نظر مالی به صرفه نیست.

با قوانین اجاره خانه در ترکیه آشنا شوید

اجاره ی خانه در ترکیه هم به صورت روزانه و ماهانه امکان پذیر است، هم سالیانه. از آنجایی که مدت زمان اقامت توریستی فقط 6 ماه است و قوانین و شرایط اجاره سالیانه نسبت به اجاره ماهانه یا روزانه متفاوت است. ولی به طور کلی هزینه اجاره ماهیانه تقریبا 2 برابر اجاره سالیانه است و انتخاب اجاره ماهیانه یا سالیانه کاملا بستگی به شرایط افراد دارد. گاهی فرد می‌خواهد برای 1 ماه اقامت داشته باشد و گاهی چند ماه. در این شرایط باید بررسی کند که اجاره ماهانه برای او به صرفه است یا اجاره سالیانه.

برای اجاره ماهانه خانه یا آپارتمان، قراردادی بین مالک و مستاجر منعقد نمیشود، اما براساس ارزش وسائل و امکانات خانه یا آپارتمانی که انتخاب کردهایم، مبلغی به عنوان رهن یا «دپوزیت» توسط مالک دریافت میشود. دپوزیت معمولاً بین 500 تا 1000 لیر است. این مبلغ در شهرهای بزرگ و پیشرفته مانند استانبول، نسبت به شهرهای کوچکتر بیشتر است.

در ادامه سایر قوانین مهم اجارهی خانه را با هم مرور میکنیم:

1.مبلغ اجاره‌ها در قراردادهای سالیانه ابتدای هر ماه پرداخت می‌شود، ولی در اجاره‌های ماهیانه در زمان ورود دریافت می‌شود. مبلغ اجاره ماهیانه کاملا بستگی به تعداد ماه‌ها و روزهای اقامت دارد، ولی در مقایسه با مبلغ اجاره سالیانه بیشتر است.

2.مبلغ دپوزیت در زمان تحویل خانه به مستاجر پرداخت میشود. ولی در مواردی که مستاجر به لوازم منزل صدمه زده باشد، هزینه تعمیر و بازسازی آن از مبلغ رهن کم میشود.

3.در زمان اجاره خانه، باید تعداد افراد خانواده، تاریخ دقیق ورود و تاریخ دقیق تحویل منزل را به مالک اطلاع دهید.

4.پرداخت هزینه‌های مربوط به شارژ ماهیانه ساختمان و کلیه ی قبوض (برق، آب، گاز، تلفن و اینترنت) بر عهده مستاجر است.

معرفی 4 منطقه مناسب در استانبول برای اجاره خانه

استانبول پایتخت ترکیه و زیباترین و پیشرفته ترین شهر این کشور است. زندگی کردن در استانبول به دلیل دسترسی عالی به بهترین امکانات رفاهی و تفریحی، شغلی، آموزشی و اقتصادی، در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه راحت تر و لذت بخش تر است. به همین دلیل، اگر بخواهیم یکی از بهترین شهرها برای اجاره خانه در ترکیه را به شما معرفی کنیم، حتما استانبول خواهد بود. در ادامه با 4 منطقه مناسب برای اجاره خانه در این شهر آشنا می‌شویم:

♦ منطقه Kağıthane

منطقه کائیتهانه در مرکز شهر استانبول و نزدیک منطقه شیشلی واقع شده است. این منطقه دسترسی بسیار خوبی به اماکن تاریخی و تفریحی استانبول دارد. کائیتهانه در محدودهی طرح تخریب و نوسازی شهرداری استانبول قرار دارد و با قیمت‌های ارزان، برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

قیمت اجاره‌ی یک ساله آپارتمان‌های یک خوابه بدون وسایل از ۶۰۰۰ لیر شروع می‌شود. در مورد آپارتمان‌های با وسایل، به این مبلغ ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیر دیگر نیز اضافه خواهد شد. قیمت اجاره آپارتمان‌های دو خوابه (بدون وسایل) از ۹۰۰۰ لیر شروع می شود. در مورد آپارتمان‌های سه خوابه نیز قیمت‌ها از 10 هزار لیر به بالا هستند.

♦ منطقه zeytinburnu

منطقه زیتون بورنو استانبول یکی از مناطق اروپایی این شهر است. این منطقه از شمال با منطقه ایوب سلطان، شمال غرب با منطقه اسنلر، جنوب با دریای مرمره، شرق با منطقه فاتح و از غرب با منطقه گونگورن و باکیرکوی همسایه است. زیتون برنو از نظر دسترسی به امکانات رفاهی، دانشگاه و مناطق تفریحی، موقعیت مناسبی دارد.

قیمت اجاره‌های سالیانه در کنار خط ساحلی زیتون برنو با سایر مناطق کاملا متفاوت است. قیمت اجاره‌های سالیانه واحدهای یک خوابه مجتمع‌های سوپر لوکس کنار ساحل با منظره دریا از ۱۵۰۰۰ لیر شروع می‌شود. در سایر مناطق، قیمت اجاره واحدهای دو خوابه از ۴۰۰۰ لیر و واحدهای سه خوابه از ۷۰۰۰ لیر شروع می‌شوند.

♦ منطقه maltepe

منطقه مال تپه محله‌ای در قسمت آسیایی استانبول است. این منطقه به علت نزدیک بودن به خیابان بغداد جاده سی که یکی از خیابان‌های شیک استانبول است و کافه‌ها و رستوران‌های جذابی برای شب نشینی دارد و همچنین نزدیکی به ساحل دریا مورد علاقه ترک‌ها و مهاجران است. شروع قیمت اجاره سالیانه واحدهای یک خوابه و دو خوابه این منطقه از 4000 لیر و واحدهای سه خوابه از  ۶۰۰۰ لیر است.

♦ منطقه sancaktepe

منطقه سانجاکتپه برای زندگی آرام و دور از هیاهو مناسب است و شمال این منطقه به جنگل‌های آیدوس متصل می‌شود. شروع قیمت اجاره سالیانه واحدهای یک خوابه در سانجاکتپه از 2500 لیر، واحدهای دو خوابه از ۳۵۰۰ و آپارتمان‌های سه خوابه از ۵۰۰۰ است.

قیمت اجاره خانه در ترکیه چقدر است؟

همان طور که در بخش قبلی ملاحظه کردید، هزینه اجاره خانه در ترکیه، به موقعیت مکانی منطقه، موقعیت خانه و امکانات رفاهی آن بستگی دارد. البته موارد دیگری مانند متراژ خانه، تعداد اتاق خواب‌ها، نزدیک بودن به مراکز خرید و تفریحی و غیره هم اهمیت دارند. ولی در مجموع برای اجاره خانه در ترکیه باید حداقل 2500 لیر را در نظر داشته باشید. به علاوه، هزینه های مربوط به حق‌ کمیسیون اجاره خانه به دفتر املاک یا هزینه باربری. این هزینه بستگی به حجم وسائل منزل و مسافت بین خانه‌ها متفاوت و حداقل حدود ۱۰۰۰ لیر است.

برای اجاره خانه یا آپارتمان، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوران حرفه‌ای و زبده مجموعه هوم ترکی کمک بگیرید. با مراجعه به نشانی اینترنتی hometurkie.com می‌توانید درباره شرایط و قیمت‌های اجاره خانه در ترکیه، با مشاوران هوم ترکی صحبت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید