قوی ترین لپ تاپ سرفیس با نام سرفیس لپ تاپ استودیو معرفی شد

    کد خبر :847555

با این‌که منتظر بودیم مایکروسافت سرفیس بوک 4 را معرفی کند، این شرکت با سرفیس لپتاپ استودیو ما را غافلگیر کرد. این لپ‌تاپ در واقع پرچم‌دار جدید مایکروسافت محسوب می‌شود که نمایشگر آن به جلو خم شده و می‌توانید از آن به‌صورت تبلت هم استفاده کنید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–به این ترتیب دیگر خبری از جداکردن نمایشگر و تبدیل دستگاه به تبلت نیست. در عوض در حالت‌های تازه‌ای که مایکروسافت آن‌ها را حالت استیج و استودیو می‌نامد می‌توانید نمایشگر را به جلو خم کنید. در حالت میانی استیج، این دستگاه بیشتر مناسب انجام بازی، تماشای ویدئو و یا نمایش محتوا به همکاران و دوستانتان است.

در حالت نهایی استودیو هم می‌توانید از دستگاه به شکل یک تبلت استفاده کنید. به این ترتیب در مجموع سه حالت لپ‌تاپ، استیج و استودیو قابل استفاده هستند. بزرگ‌ترین تغییر نسبت به سری سرفیس بوک نمایشگر بزرگ‌تر این دستگاه است. سرفیس لپ‌تاپ استودیو از یک نمایشگر ۱۴.۴ اینچی PixelSense با پشتیبانی از دالبی ویژن و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. این نمایشگر وضوحی معادل ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل داشته و نسبت تصویر در آن ۲:۳ است. مایکروسافت همچنین از لولای جدیدی استفاده می‌کند که به گفته این شرکت دوام و کیفیت بالاتری دارد.

در حال لپ‌تاپ می‌توانید از لپتاپ استودیو مانند هر لپ‌تاپ عادی دیگری با کیبورد و تاچ‌پد استفاده کنید. استفاده مایکروسافت از واژه استودیو به‌جای تبلت هم در نوع خود جالب توجه است. ظاهراً مایکروسافت می‌داند وزن و ضخامت این دستگاه در حالت استودیو چندان با تبلت‌های سبک و باریک بازار قابل مقایسه نیست.

سرفیس لپتاپ استودیو نیز درست مثل سرفیس پرو 8 سرانجام با حذف درگاه USB-A دو درگاه USB-C تاندربولت 4 را اضافه کرده است. همچنین درگاه‌های سرفیس کانکت برای شارژ و جک هدفون نیز فراموش نشده‌اند. به این ترتیب به لطف تاندربولت ۳ می‌توانید لپ‌تاپ را به حافظه‌های جانبی فوق سریع متصل کرده و یا با یک گرافیک اکسترنال آن را به دستگاهی مناسب بازی تبدیل کنید. همچنین سرانجام امکان اتصال به چندین نمایشگر 4K نیز فراهم شده است.

سرفیس جدید از پردازنده‌های نسل یازدهمی Core i5 یا Core i7 تایگرلیک اینتل با چهار هسته استفاده می‌کند. نسخه Core i5 با گرافیک داخلی Iris Xe اینتل و Core i7 با کارت گرافیک مجزای RTX 3050 Ti انویدیا با ۴ گیگابایت حافظه VRAM عرضه خواهد شد. به این ترتیب قدرت گرافیکی خوبی را نیز برای نرم‌افزارهای گرافیکی و سه‌بعدی و همچنین بازی‌های سبک می‌توانید از آن انتظار داشته باشید.

این لپ‌تاپ را می‌توانید با ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و تا ۲ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی سریع SSD سفارش دهید. نکته مثبت این‌که امکان ارتقای حافظه SSD وجود دارد. این لپ‌تاپ جذاب و قدرتمند قرار است از ۱۳ مهرماه یعنی همزمان با انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۱ به بازار عرضه شود. قیمت نسخه پایه سرفیس لپتاپ استودیو نیز ۱۶۰۰ دلار تعیین شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید