قهرمان واقعی لیگ برتر فوتسال بانوان از دل پلی‌آف بیرون خواهد آمد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
    کد خبر :296028

سرمربی تیم ملی فوتسال تغییرات برگزاری لیگ برتر بانوان را به سه دلیل خوب ارزیابی کرد و گفت: با شرایط فعلی برگزاری لیگ به صورت پلی آف به ارتقا سطح کیفی آن کمک خواهد کرد.

رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان از اول مرداد ماه آغاز خواهد شد و پس از پایان مسابقه‌های دوره ای لیگ برتر، بین تیم‌های اول تا چهارم مسابقه‌ی پلی آف برای تعیین قهرمان برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در گفتگو با مهر با ذکر سه دلیل تغیرات صورت گرفته در روند برگزاری مسابقات لیگ برتر را گام مثبت دانست و گفت: برخی از تیم ها پس از برگزاری نیم فصل نخستِ مسابقات به دلیل مشکلات مالی از حضور در لیگ انصراف می دادند و این در روند قهرمانی و ایجاد تفاضل گل تعدادی از تیم ها تاثیر گذار بود.

مظفر در ادامه به مشکلات مالی اشاره و خاطر نشان کرد: تعدادی از تیم های شهرستانی نیز به دلیل مشکلات مالی و نداشتن هزینه سفر از برخی مسابقات انصراف می دادند و مقابل بعضی از تیم های بالای جدول حاضر نمی شدند. انصراف این تیم ها باعث می شد تا تفاضل گل های ایجاد شده در قهرمانی تاثیرگذار شود.

وی برگزاری رقابت ها به صورت پلی آف را شانس مجدد دانست و یادآور شد: بارها اتفاق افتاده است که تیم ها به دلیل تفاضل گل، قهرمانی را از دست داده اند. با برگزاری مسابقات به صورت پلی آف این معادلات حذف می شود و اثرگذاری تیم های دیگر در ایجاد تفاضل گل بر روی تیم های اول تا چهارم از بین خواهد رفت. اگر تیمی فکر کند به دلیل تفاضل گل مقام سوم را کسب کرده است در پلی آف می تواند حقش را پس بگیرد.

مظفر افزود: اگر تمام تیم ها در مسابقات حضور داشتند و از ادامه راه انصراف نمی دادند نیازی به برگزاری پلی آف نبود اما با شرایط حاکم بر لیگ، قهرمان واقعی از دل پلی آف بیرون می آید.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان که فصل گذشته هدایت تیم دانشگاه آزاد را بر عهده داشت با تاکید بر ملی پوشان افزود: دیگر مزیت پلی اف این است که تعداد بازی های با کیفیت بیش تر می شود. ملی پوشان در چهار تیم برتر حضور دارند و همین باعث می شود بازیکنان بیش تر درگیر بازی شوند و در حال آمادگی ذهنی و جسمانی قرار گیرند. هرچه تعداد بازی های با کیفیت تر افزایش یابد به نفع لیگ و ملی پوشان خواهد بود.

شهرزاد مظفر که به همراه تیم ملی عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است درباره انتظاراتش از مسئولان گفت: از زمانیکه بازگشتیم بازتاب مثبتی را بین مردم و مسئولان شاهد بودیم. برای نخستین بار بود که به مکان های مختلفی دعوت شدیم و جا دارد از تمام نهادها، کارخانه هاو … که از بازیکنان تقدیر کردند تشکر کنم. در حال حاضر قضاوت درباره تامین خواسته ها زود است باید کمی زمان بگذرد تا بتوان قضاوت کرد. تا به امروز همه چیز خوب بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید