قربانزاده: قرار نبود قالیباف در لیست حاج منصور باشد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰
    کد خبر :687929

مشاور قالیباف می‌گوید که صحبتی نشده بود که آقای قالیباف در لیست مداحان حضور داشته‌ باشد. این لیست فرعی است و لیست اصلی جریان اصولگرا همان لیست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی است.

حسین قربانزاده، مشاور محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران در گفتگو با ایرناپلاس درباره لیست‌های جریان اصولگرا می‌گوید: ما معتقدیم ائتلاف اصولگرایان، لیست اصلی است. سازوکار مجموعه اصولگرایان برای انتخاب لیست هم از مدت‌ها قبل تعیین شده بود که آن شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی است.

قربان‌زاده درباره لیست‌های متعددی که جناح اصولگرا برای نامزد‌های منتخب خود ارائه کرده، توضیح می‌دهد: هرکسی، خودش تصمیم می‌گیرد چه کسی را در لیست قرار بدهد یا ندهد. درواقع انتخابات بازار لیست‌های متکثر است. نمونه‌های زیادی وجود دارد که بعضی گروه‌ها لیست ارائه کرده‌اند و آقای قالیباف را در آن قرار داده و بعد افراد خودشان را در لیست گنجانده‌اند. این هفته آخر، هفته‌ای است که متخصصان دور هم جمع می‌شوند و لیست ارائه می‌دهند. اما این لیست‌ها فرعی است.

مشاور قالیباف در پاسخ به این پرسش که چرا شهردار اسبق تهران باوجود ارتباطش با مداحان در لیست نامزد‌های منتخب مداحان قرار ندارد، می‌گوید: صحبتی نشده بود که آقای قالیباف در لیست انتخاباتی مداحان باشند. الان افراد مختلفی لیست داده‌اند، مانند آقای مصباحی مقدم و فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع). اما حالا، چون اسم حاج منصور ارضی مطرح است، شما را به این صرافت انداخته که این لیست اهمیت دارد. اما همیشه در انتخابات‌های مجلس لیست‌های فرعی مطرح می‌شود. در صورتی که لیست اصلی جریان اصولگرایی همان لیست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی است.

غلامرضا مصباحی مقدم، دیگر نامزد انتخابات آینده و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که چرا در لیست اصلی جریان اصولگرایی قرار ندارد به ایرناپلاس می‌گوید: من تحلیلی ندارم؛ از سخنگوی آنها، آقای محسن پیرهادی بپرسید.

در روز‌های اخیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی لیست انتخاباتی خود را اعلام کرد، اما تعداد زیادی از چهره‌های شاخص جریان اصولگرا همچون مرتضی آقاتهرانی از جبهه پایداری، غلامرضا مصباحی‌مقدم از جامعه روحانیت مبارز و … در این لیست حضور نداشتند. بعد از این جبهه پایداری و دیگران لیست‌های منتخب خود را ارائه کردند و حالا جریان اصولگرایی با تعدد و تکثر لیست‌های انتخاباتی مواجه شده است؛ به‌طوری که بسیاری احتمال می‌دهند این روند به تقسیم آرای اصولگرایان منتج خواهد شد.

سید کمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در همین باره به ایرناپلاس گفته: هرچند تعدد لیست وجود دارد، اما منشأ آن‌ها لیست شورای ائتلاف است که به‌طور نسبی بر سر آن وحدت وجود دارد. در انتخابات گذشته هم تعدد لیست وجود داشت، اما سرانجام بزرگان اصولگرایی یک لیست را به‌عنوان لیست اصلی معرفی کردند و البته آن لیست پیروز نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید