قالیباف: طرح شفافیت آرا نمایندگان در ماه رمضان بررسی می شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۰۸
    کد خبر :899228
طرح شفافیت آرا نمایندگان در ماه رمضان بررسی می شود

سلمان اسحاقی نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( دوشنبه 15 فروردین) قوه مقننه طی اخطار قانون اساسی، گفت: امروز مجلس در حال فراهم کردن بستر تنقیحی قوانین است که در سال‌های آینده دستاوردهای آن برای مردم ملموس خواهد بود.

وی عنوان کرد: این مهم در حالی است که اگر موضوع شفافیت به عنوان یک اصلاح در نظر گرفته شود می‌توان بسیاری از موارد را تحت آن عنوان کرد. در واقع نمی‌خواهم اصرار کنم که ساختار بودجه اصلاح شود، در کشور شاهد برداشته شدن قدم‌های سازنده در اقتصاد خواهیم بود اما اگر موضوع شفافیت را بررسی کنیم می‌توان اصلاح ساختار بودجه را در قالب آن انجام دهیم.

نماینده قائنات در مجلس ادامه داد: مردم انتظار دارند قدم‌هایی که برای اصلاح آیین‌نامه داخلی برداشته می‌شود در راستای شفافیت باشد. اگر می‌خواهیم شفافیت را محقق کنیم باید در اولین جلسه سال 1401 تکلیف شفافیت آراء را برای مردم مشخص کنیم و بگوییم اگر برای اصلاح ساختار بودجه قدم‌های موثری برداشته می‌شود، باید عنوان شود تکیه‌گاه اصلی این اصلاح شفافیت خواهد بود. مردم اگر بتوانند از بحث‌های کارشناسی نمایندگان در مورد طرح‌های مختلف مطلع شوند، قطعاً به توان کارشناسی مجلس افزوده خواهد شد.

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی این نماینده، گفت: مردم عزیز و نمایندگان بدانند در جلسات تعیین دستور جلسه بحث مربوط به شفافیت را در دستور کار قرار دادیم و ان‌شاء الله در ماه مبارک رمضان بحث شفافیت در صحن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید