قابلیت Take a Break اینستاگرام در راه است

    کد خبر :860885

ظاهراً اینستاگرام تصمیم گرفته به وعده‌هایش در مورد عادت کاربران به استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی جامه عمل بپوشاند. در همین راستا مدیرعامل این شبکه اجتماعی محبوب گفته که قابلیت جدید استراحت کنید (Take a Break) در حال گذراندن فاز آزمایشی بوده و به زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_این قابلیت جالب برای تشویق کاربران به استراحت پیوسته در حین استفاده از اینستاگرام طراحی شده و بعد از 10، 20 یا 30 دقیقه به شما یادآوری می‌کند که به انجام کار دیگری مانند گوش کردن به آهنگ موردعلاقه‌تان بپردازید.

مدیرعامل پلتفرم اینستاگرام توضیح داده که این ویژگی جدید یک گزینه‌ کاملا اختیاری است که به شما امکان می‌‌دهد پس از یک مدت زمان از پیش تعیین شده توسط خودتان، یادآوری‌های استراحت را در اپلیکیشن دریافت کنید.

مدیرعامل اینستاگرام امیدوار است که این قابلیت را در ماه دسامبر (آذر) در اختیار همه‌ کاربران قرار بگیرد. وی تاکید کرده که اینستاگرام با آزمایش این قابلیت از نظر کاربران برای هر چه بهتر شدن آن بهره خواهد برد.

طبیعی است این قابلیت مانند هر ویژگی دیگری با محدودیت‌هایی مواجه باشد. قابلیت جدید Take a Break خللی در مشاهده محتوای اینستاگرام اعمال نمی‌کند، یعنی کاربر می‌تواند به‌سادگی روی Done ضربه بزند و به مشاهده مطالب ادامه دهد. بنابراین لازم است تا به ویژگی‌های سلامت دیجیتال یا کنترل والدین مانند Screen Time در iOS یا Digital Wellbeing اندروید روی بیاورید تا خود یا فرزندتان را مجبور به انجام کار دیگری کنید.اگرچه این قابلیت هنوز در حال بررسی و آزمایش است، اما درصورتی که به یک یادآوری ساده برای کنار گذاشتن موقتی گوشی خود نیاز دارید، این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند. به عبارت دیگر قابلیت جدید Take a Break، می‌تواند گامی به سوی رویکرد مسئولانه‌تر از طرف این دو شرکت برای بهبود شرایطشان باشد.

این پلتفرم محبوب با ارائه‌ قابلیت‌های جدید و متنوع سعی بر حفظ رضایت کاربران خود دارد. به تازگی اینستاگرام از تصمیم خود برای افزودن سرویس حق اشتراک در حمایت از تولیدکنندگان محتوا خبر داده است. این پلتفرم بزرگ با افزودن این سرویس جدید به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا از یک مدل جدید درآمدزایی در قالب اشتراک استفاده کنند.

اگرچه اینستاگرام هدف واقعی خود از ارائه‌ این سرویس را اعلام نکرده، اما احتمالاً این بخشی از استراتژی شرکت برای کسب درآمد بیشتر از این پلتفرم است و در عین حال روشی به کاربران ارائه می‌دهد تا از تولیدکنندگان محتوا حمایت مالی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید