فینال جام حذفی؛ جنگ برای سهمیه مستقیم آسیا

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ۷:۵۷
    کد خبر :743010

فینال جام حذفی، میان دو تیم استقلال و تراکتور، از ۱۸:۱۵ در ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مشهد برگزار خواهد

دیدار تراکتور و استقلال در فینال جام حذفی، مسابقه اولین‌ها است. دو تیم برای اولین بار در فینال این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند و درصورت قهرمانی هر کدام از این تیم‌ها سرمربی‌های‌شان، اولین جام خود را به‌عنوان مربی تیم خود جشن خواهند گرفت. سرمربی هر دو تیم در وسط فصل هدایت تیم‌شان را برعهده گرفته‌اند. ساکت الهامی، جایگزین مصطفی دنیزلی شد و درنهایت این تیم را به رتبه چهارم لیگ برتر و فینال حذفی رساند. از طرف دیگر فرهاد مجیدی، جایگزین استراماچونی شد و فشار زیادی را تحمل کرد. فرهاد مجیدی با استقلال نایب قهرمان لیگ برتر شد و در راه رسیدن به فینال جام حذفی در ابتدا سپاهان و بعد پرسپولیس را شکست داد. باتوجه به نتایج جام حذفی و لیگ برتر، هر دو تیم موفق به کسب سهمیه غیرمستقیم لیگ قهرمانان آسیایِ سال آینده شده‌اند، اما قهرمان شدن در جام حذفی به این معنا است که سهمیه مستقیم را کسب خواهند کرد.

آمار تقابل‌های استقلال و تراکتور

استقلال و تراکتور در تاریخ لیگ برتر ۲۴ بار با یکدیگر بازی کردند که سهم تراکتور ۹ برد و سهم استقلال هفت برد بوده است و در این بین هشت بازی این دو تیم نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. اما در این فصل از رقابت‌ها اوضاع به نفع استقلالی‌ها بوده؛ استقلال با آندره‌آ استراماچونی، تراکتور را با نتیجه سنگین در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز ۴ بر ۲ شکست داد تا برای سایر مدعیان لیگ برتر خط و نشان بکشد. بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر نیز با نتیجه تساوی در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

به گزارش خبر آنلاین،این دو تیم یک‌بار در جام حذفی روبه‌رو شداند؛ در فصل 1394-95، استقلال پرویز مظلومی موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ تراکتور امیر قلعه‌نویی را در مرحله نیمه‌نهایی شکست دهد و فینالیست شود. فینال حذفی دومین تقابل این دو تیم در این جام به شمار می‌رود و یکی از حساس‌ترین دیدارهای این دو تیم نیز خواهد بود.

غایبان بازی؛ تراکتور بدون دو مهره اصلی

تراکتور سه بازیکن خود را در اختیار ندارد. رشید مظاهری با باشگاه تراکتور مشکلاتی دارد و در بازی حذفی محمدرضا اخباری به‌جای او بازی خواهد کرد. رضا اسدی نیز به‌دلیل محرومیت در فینال غایب است و نمی‌تواند برای تراکتور به میدان برود و رضا شکاری نیز در این بازی قرمزهای تبریز را همراهی نخواهد کرد.

استقلال، بهزاد غلامپور، مربی دروازبان‌های خود را به‌علت محرومیت روی نیمکت ندارد و سیاوش یزدانی، مدافع این تیم هم به‌علت مصدومیت احتمالاً استقلال را همراهی نخواهد کرد.

موعود بنیادی‌فر؛ داور حساس‌ترین بازی جام

موعود بنیادی‌فر در فصل گذشته برای استقلال در سه دیدار قضاوت کرد و هر کدام از این دیدار یک پنالتی داشته است؛ او در بازی سپاهان (جام حذفی) و دربی رفت یک پنالتی برای استقلال و در بازی پیکان یک پنالتی به ضرر استقلال گرفت. استقلال با قضاوت بنیادی‌فر تنها در یک دیدار مقابل سپاهان موفق به پیروزی شده است و در مقابل پیکان و پرسپولیس در کسب پیروزی ناکام بوده است.

بنیادی‌فر در این فصل از رقابت‌ها فقط در بازی نساجی برای تراکتوری‌ها سوت زد؛ دیدار که تراکتور توانست با ارائه یک بازی جذاب، نساجی را با چهار گل شکست بدهد و یکی از بهترین نمایش‌های فصل خود را به نمایش بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید