فیلتر ۱۵ سایت فروش پایان‌نامه و مقاله

    کد خبر :669123

مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: حداقل در ۲ مرحله حدود ۱۰ الی ۱۵ سایت فروش پایان نامه و مقاله فیلتر شده و تقاضای فیلتر ۱۰ الی ۱۵ سایت دیگر را نیز ارائه کرده ایم.

 

حسین آقا بابایی درباره آخرین اقدامات در خصوص مدرک فروشی گفت: در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور در زمینه‌های آسیب شناسی، پیشگیری و مقابله با مدرک فروشی با وزارت علوم همکاری داشته و کمک حال ما است. جلسات ما همچنان ادامه خواهد داشت و پرونده‌هایی که از آن‌ها شکایت شده در حال بررسی و پیگیری هستند.

 

وی درباره آمار و تعداد پرونده‌هایی که در دست بررسی است، ادامه داد: ما نمی‌توانیم آمار ارائه دهیم. گزارش‌ها و موسسات متفاوت هستند و آمار‌ها دایم در حال کم و یا زیادشدن هستند، آنچه در این زمینه مهم بوده پیشگیری است. اگر قسمت عرضه مدیریت شود، این موارد کاهش می‌یابد. دانشگاه‌ها به این موضوع ورود کرده اند و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

 

مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره فیلترینگ سایت‌های فروش پایان‌نامه و مقاله نیز گفت: حداقل در ۲ مرحله حدود ۱۰ الی ۱۵ سایت فیلرشده و تقاضای فیلتر ۱۰ الی ۱۵ سایت دیگر را نیز ارائه کرده ایم. مستندسازی‌های لازم صورت گرفته و قرار است دستور قضایی آن از شعبه نهم در این هفته صادر شود این کار به صورت مستمر انجام شده و به صورت مرتب رصد می‌شود.

 

به گزارش مهر ،وی درباره مجازات و تنبیه افراد متخلف گفت: درباره مجازات افرادی که اقدام به خرید مدرک (پایان نامه) می‌کنند مواردی را احراز و به دانشگاه‌ها ارائه کرده ایم و دانشگاه‌ها در حال بررسی آن در کمیته‌ها هستند و باید هیات‌های انتظامی دانشگاه‌ها در این زمینه تصمیم بگیرند هنوز موردی به ما ارائه نشده است.

 

آقابایی همچنین افزود: تقلب علمی در دانشگاه زیر نظام‌های وزارت علوم خیلی کم بوده، ولی دانشگاه‌های غیردولتی همچنان در صدر تقلب علمی قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید