فیسکر از شاسی بلند برقی 30 هزار دلاری خود رونمایی کرد

  • خودرو
  • شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۲۲
    کد خبر :889425

بی‌ام‌و iX1 الکتریکی برای تولید انبوه آماده می‌شود. این خودرو ترکیبی از قیمت مناسب، قوای محرکه برقی و متریال لوکس خواهد بود و می‌تواند به گزینه‌ای جذاب بین خریداران جوان و خانواده‌های کم‌جمعیت تبدیل شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_البته باید به چند نکته اشاره شود. نسل فعلی X1 به خاطر ارزش بالا در برابر مبلغ پرداختی محبوبیت زیادی دارد و به همین خاطر هم iX1 می‌تواند پرفروش ظاهر شود. البته رقیب جالبی برای باواریایی ها پیدا شده است که یک کراس اوور الکتریکی با قیمت مناسب است و به زودی روانه بازار می‌شود.

هنریک فیسکر پس از عرضه قریب‌الوقوع شاسی‌بلند الکتریکی اوشن که ابعادی مشابه بی‌ام‌و X3 دارد سراغ Pear می‌رود. واژه Pear مخفف عبارت “انقلابی در خودروهای الکتریکی و شخصی” است و همان‌گونه که می‌بینید ادعای بزرگی محسوب می‌شود. Pear یک کراس اوور الکتریکی با ابعادی مشابه بی‌ام‌و X1 و قیمت پایه ۲۹۹۰۰ دلار خواهد بود. این خودرو قیمتی کمتر از iX1 دارد، خودرویی که احتمالاً قیمت نزدیک به ۴۰ هزار دلار خواهد داشت.

 

جدای از قیمت چیز زیادی درباره فیسکر Pear نمی‌دانیم. فیسکر می‌گوید این کراس اوور الکتریکی و کامپکت از کنترل‌های نوآورانه، سواری اسپرت، فضاهای ذخیره‌ای هوشمندانه و تمرکز روی اولین‌های صنعت خودرو سود خواهد برد. همانند برادر بزرگ‌تر یعنی اوشن، تولید Pear به کمپانی‌های دیگر سپرده خواهد شد. البته بجای تولید این خودرو توسط مگنا اشتایر در اتریش، Pear توسط شرکت تایوانی فاکسکان ساخته خواهد شد. این خودرو در همان کارخانه‌ای مونتاژ خواهد شد که وانت الکتریکی لودرزتاون تولید می‌شود. کراس اوور جدید فیسکر قرار است از نوامبر سال جاری روانه خط تولید شود و هدف نهایی برای آن تولید ۲۵۰ هزار دستگاهی در سال است. پیش‌فروش این خودرو با سپرده ۲۵۰ دلاری آغاز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید