فورد اکسپلورر ۲۰۲۳ با چهره جدید در بازارهای آسیایی

    کد خبر :904329

فورد نسل ششم شاسی‌بلند اکسپلورر خود را برای حضور در نمایشگاه خودروی پکن به‌روزرسانی کرده است. این شرکت آمریکایی تصاویر مختلفی را از تغییرات این مدل منتشر کرده است. اکسپلورر درکنار بهره‌وری از به‌روزرسانی‌های ظاهری، به امکانات بیشتری نیز مجهز خواهد شد.

بازتاب -احتمالا پس از تجهیز بازار چین به این فناوری‌ها، بازارهای ایالات‌متحده و سایر کشورها نیز آن‌ها را دریافت کنند. فورد در بخش بیرونی فرمپردازی کلی کابین را بدون تغییر رها کرده و تنها به دگرگون کردن چهره جلو و عقب خودرو بسنده کرده است. پیشتر هم این تغییرات را در تصاویر جاسوسی مختلف دیده بودیم اما حال به‌خوبی می‌توان به جزئیات آن نگاه کرد. چراغ‌های LED جدید که از چراغ‌های کنونی اکسپلورر باریک‌تر شده‌اند، شبیه فیس‌لیفت نسل پنجم هستند. چلوپنجره بزرگ و جدید این خودرو نیز براساس مدل، به طرح مختلف مزین خواهد شد. فراموش نکنید که نسخه چینی اکسپلورر هم‌اکنون هم جلوپنجره بزرگتری از نسخه‌های آمریکا یا اروپا دارد. سپر جلو نیز حال میزبان ورودی‌های هوای باریک‌تری هستند که درکنار دورگیری‌های کرومی نمایی درخودر توجه به این خودرو داده است.

نمای جانبی چندان تغییر خاصی نکرده و فورد به تغییر رینگ‌های این خودرو بسنده کرده است. البته گلگیرهای جدید نیز باعث شده‌اند تا طول خودرو کمی افزایش پیدا کند و از ۵۰۵۰ میلی‌متر به ۵۰۶۳ میلی‌متر برسد. باقی ابعاد خودرو اما همچنان بی‌تغییر باقی مانده‌اند. در عقب خودرو شاهد اتصال چراغ‌های LED ازطریق یک خط کرومی هستیم که به چراغ‌های راهنمای رسیده‌ است. جایگاه پلاک روی سپر نیز دگرگون شده و حال شاهد استفاده از اگزوز کرومی هستیم. آخرین قطعه این پازل زیبا نیز لوگوی نوشتاری کرومی اکسپلورر است که روی در صندوق و روی کاپوت خودرو حک شده است.

درون کابین، شاهد استفاده از یک نمایشگر افقی به‌جای نمونه عمودی نسل گذشته هستیم که بخش زیادی از داشبورد خودرو را دربر گرفته است و حال به سرنشین کنار راننده نیز اجازه دسترسی بهتر به این سیستم را می‌دهد. این نمایشگر گسترده درحقیقت ترکیبی از یک پنل ۱۲.۳ اینچی با نمایشگر نشانگر روبه‌روی راننده است. از دیگر تغییرات کابین می‌توان به موقعیت جدید و پایین‌تر ورودی‌های هوا، نورپردازی محیطی، دستگیره‌های دایره‌ای کنترل سیستم تهویه‌مطبوع و صدا اشاره کرد. درکل طراحی داخلی این اکسپلورر شبیه کابین فورد موندئو  و فورد اِوو است. خودروهایش یادشده از نمایشگرهای ۲۷ اینچی با کیفیت ۴K سود می‌برند.

زیر کاپوت اکسپلورر شاهد حضور یک موتور ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر اکوبوست هستیم که ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت ازطریق یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. خریداران چینی به‌خاطر مسائل مالیاتی، امکان دسترسی به موتورهای پرحجم‌تر این خودرو یا مدل عملکرد بالای اکسپلورر ST را ندارند.

اکسپلورر چینی توسط مجموعه «چانگان-فورد» تولید می‌شود. انتظار می‌رود که این دستگاه در ماه‌های آتی وارد بازار چین شود. همان‌گونه که گفته‌شد، برخی از این تغییرات احتمالا راه خود را به نمونه‌های جهانی اکسپلورر نیز باز خواهد کرد اما همچنان تفاوت‌های عمده‌ای را با یکدیگر خواهند داشت. گفتنی است که فورد اخیرا تمام نسخه‌های اکسپلورر را درکنار نسخه ST-Line برای سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی کرده بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید