فلاحت‌پیشه:روحا نی به «انسداد مرزها» حساسیت دارد

  • سیاسی
  • شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۹:۲۵
    کد خبر :498846
فلاحت‌پیشه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت بودجه کافی را به مرزها اختصاص نداده است گفت: حتی در این بودجه امتیازات لازم به مرزنشینان داده نشده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: باید فضا برای توسعه استانهای مرزی و امنیت مرزها در قالب انسداد مرزها شکل بگیرد و این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس به طور جدی پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید بخشی از درآمد صادرات نفت به طور کامل به انسداد مرزها اختصاص پیدا کند گفت: با افزایش بودجه انسداد مرزها می‌توانیم بخشی از تهدیدات مرزی را از بین ببریم.

به گزارش مشرق، فلاحت‌پیشه با بیان اینکه دولت باید بودجه لازم را برای مرزها اختصاص دهد عنوان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی بارها در صحن علنی مجلس فریاد زده‌اند که بودجه اختصاص یافته برای مرزها تنها یک پنجم بودجه تأمینی مرزها است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: دو ماه قبل از تهیه لایحه بودجه ۹۸ اعضای کمیسیون امنیت ملی در جلسه‌ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتند بر روی دو موضوع ضعف تخصیص بودجه مرزها و انسداد مرزها تأکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها قسمتی از تخصیصهای بودجه مرزها انجام شده و بخش زیادی از بودجه مرزها هنوز تخصیص پیدا نکرده است عنوان کرد: رئیس‌جمهور گفته که به کلمه انسداد مرزها حساسیت دارد و تقاضای بنده به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی این است که هر کلمه‌ای که روحانی می‌پسندد همان کلمه را استفاده کند اما به وظیفه خود در قبال مرزها عمل کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت بودجه کافی را به مرزها اختصاص نداده است گفت: حتی در این بودجه امتیازات لازم به مرزنشینان داده نشده است و لذا باید در بودجه امسال و در قانون برنامه جاری افزایش حقوق کارکنان مناطق مرزی و موضوع حق ایثار مناطق جنگ زده مورد توجه قرار بگیرد که در این چند روز تا حدودی این امر به نتیجه رسیده است.

وی بیان کرد: اگر در سال گذشته با پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی در رابطه با استقرار دوربینهای دید در شب در مناطق مرزی موافقت می‌شد هر کدام از این دوربین‌ها تنها ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشت که متأسفانه این امر در بودجه سال گذشته محقق نشد و ما اکنون برای خرید هرکدام از این تجهیزات بیش از یک میلیارد تومان نیاز داریم.

فلاحت‌پیشه اظهار کرد: در شرایط کنونی یکی از سیاستهای دولت پاکستان ناامن کردن ایران با هدف مقابله با توسعه بندر چابهار است که همواره این بندر را به عنوان رقیبی برای بندر گوادر خود می‌داند و افزایش امنیت مناطق مرزی راهکاری اثرگذار در برابر این سیاست است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید