فقط ۱۰۵ هزار خودرو مجوز ورود به طرح ترافیک دارند

    کد خبر :857896
فقط ۱۰۵ هزار خودرو مجوز ورود به طرح ترافیک دارند

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست تخصصی مدیران و رؤسای پلیس راه و راهور استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: زیر ساخت‌های ترافیک تهران گنجایش این تعداد وسیله نقلیه را ندارد؛ ورود خودرو سالیانه رو به افزایش است و حدود ۱.۵ میلیون خودرو سالیانه به ناوگان کشور اضافه می‌شود و هیچ خودرویی اسقاط نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا و همچنین به دلیل کرونا مردم تمایل دارند تا از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند، گفت: حمل و نقل عمومی به دلیل کمبودهایی که وجود دارد ناکارآمد است. برای کاهش ترافیک باید تناسب ورود خودرو جدید با خروج ناوگان فرسوده، تسهیل در خرید ناوگان عمومی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شود.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا برای کاهش ترافیک باید مدیریت سفر توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

هادیانفر با اشاره به اینکه در روزهای آخر پاییز و ورود به زمستان قطعاً آلودگی به خصوص در مرکز کلانشهرها بیشتر می‌شود، گفت: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک در طرح ترافیک فقط ۱۰۵ هزار خودرو مجوز ورود به طرح ترافیک دارند و اگر این مصوبه به خوبی اجرا شود شاهد کاهش آلودگی خواهیم بود.

وی گفت: پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در درون و برون شهرها داریم که مکرر به وزارت راه اعلام شده و در سال‌های اخیر فقط ۲۶۰ نقطه اصلاح شده است.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ۴۴ درصد فوتی‌های امسال در نقاط حادثه خیر بوده است.

به گزارش مهر، هادیانفر در خصوص حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست گفت: سهم تقصیر برای سازمان محیط زیست و وزارت راه مشخص شد و در محاکم قضائی در حال پیگیری است پلیس هیچ اغماضی نخواهد کرد؛ راننده به عدم رعایت قوانین و کنترل خودرو، عدم ایمنی خودرو و محیط زیست به دلیل اینکه میزبان آن‌ها بوده و شرایط را فراهم نکرده سهم مشخص کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید