فعالیت های تبلیغاتی اسراییل علیه ایران و حزب الله/ عکس

    کد خبر :794387

دیروز رییس جمهوری و رییس ستاد ارتش اسراییل راهی تور ارو.پایی شدند و همزمان در نوار مرزی لبنان و اسراییل گروهی از سفرای اروپایی به بازدید تونل های مرزی حفر شده از سوی حزب الله لبنان رفتند.

گروهی از سفرای کشورهای اروپایی در اسراییل به دعوت و سازماندهی یک سازمان غیردولتی حامی اسراییل، از منطقه مرزی بین لبنان و اسراییل بازدید کردند و در جریان این بازدید با توضیحات مقامات نظامی اسراییل درباره آنچه که تهدیدات ناشی از حزب الله لبنان و ایران علیه امنیت نوار مرزی شمالی اسراییل می خوانند،مواجه شدند.

به گزارش عصرایران، در تازه ترین فعالیت های تبلیغاتی دولت تل آویو علیه ایران و حزب الله لبنان، ارتش اسراییل دیروز میزبان گروهی از سفرای کشورهای اروپایی بود تا به آنها درباره شکنندگی امنیت اسراییل در نوار مرزی شمالی و تهدیدات ناشی از فعالیت های حزب الله لبنان در این منطقه علیه اسراییل آشنا شوند.

در این بازدید سفرای کشورهایی چون بریتانیا، فرانسه، بلژیک، یونان، لهستان و نیز مقاماتی از اتحادیه اروپا حضور داشتند، مقامات نظامی اسراییل سفرای اروپایی را به داخل تونل هایی بردند که مدعی اند حفاری آنها کار نیروهای حزب الله برای نفوذ به عمق خاک اسراییل است.

دعوت این سفرا از سوی یک سازمان غیر دولتی حامی اسراییل تحت عنوان ” شبکه رهبری اروپا” (ELNET) انجام شده است. سفرای اروپایی از پایگاه نظامی” بیرانیت” اسراییل در نوار مرزی شمالی اسراییل با لبنان بازدید کردند.

“ژان لوک بودسون” سفیر بلژیک در اسراییل پس از بازدید از یک تونل در منطقه مرزی به روزنامه اسراییلی “جروزالم پست” گفت:” من واقعا از آنچه که دیدم شگفت زده شدم، چه میزان وقت و انرژی حزب الله برای حفر چنین تونل هایی خرج شده است. شما باید ببینید تا باور کنید.”

او سپس افزود:” تا آنجا که به ایران مربوط می شود، ما در بلژیک از رسیدن ایران به توانایی های هسته ای خود می هراسیم و امیدواریم که با همکاری دولت بایدن بتوانیم به بهترین راه حل برسیم.”

“شای بازاک” مدیر “شبکه رهبری اروپا” هم در حاشیه این برنامه گفت: اهمیت این دیدار در سطح دیپلماتیک، در تغییر درک استراتژیک از ایران و حزب الله برای مطابقت بهتر با نگرانی های امنیت ملی اسرائیل است.

 

اوافزود: “تور امروز منعکس کننده همکاری رو به رشد بین اروپا و اسراییل است… ما کشورهای اروپایی را به عنوان متحدان اصلی اسراییل می بینیم، به خصوص که نقشه ژئوپلیتیک جهانی به طرز چشمگیری در حال تغییر است. گفتگو بین اروپا و اسراییل در هسته اصلی ماموریت شبکه رهبری اروپاست.”

جروزالم پست درباره این بازدید نوشت: برنامه بازدید سفرای اروپا در حالی صورت گرفته که روز به روز کشورهای اروپایی بیشتری گروه حزب الله لبنان را در لیست گروه های تروریستی خود قرار می دهند . آخرین کشور اروپایی که حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته، دولت کوزوو در اوایل ماه مارس امسال بوده است.

این روزنامه اسراییل در ادامه نوشت:” واحد سخنگوی ارتش اسراییل اخیرا درخواستی را برای ویرایش مقاله حزب الله به ویکی پدیا ارائه داده است تا شناسایی آن توسط 26 کشور به عنوان یک سازمان تروریستی را منعکس کند.

تلاش استراتژیک اسراییل برای تاثیرگذاری در سیاست های اروپایی ها و جلب حمایت آنها روز سه شنبه (دیروز) با سفر رییس جمهوری و رییس ستاد ارتش اسراییل به چند کشور اروپایی ادامه یافت.

انتظار می رود در قالب این تور اروپایی، رییس جمهوری و رییس ستاد ارتش اسراییل با روسای جمهوری آلمان، اتریش و فرانسه دیدار و در مورد موضوعات مختلف استراتژیک از جمله قرار دادن نام حزب الله در لیست سازمان های تروریستی و تهدیدات ناشی از فعالیت های منطقه ای ایران، گفتگو کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید