فضاپیمای آمریکا، امارات و چین در مریخ فرود می‌آیند

    کد خبر :783922

براساس گزارش‌های منتشر شده، قرار است سه فضاپیما امریکا، چین و امارات در روزهای آتی روی سیاره مریخ یا همان سرخ فرود بیاید و اکتشافات پیرامون این سیاره از سر گرفته شود تا اطلاعاتی بدست آید.

 «بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– اینطور که پیداست فوریه ماه مهمی برای مکاشفات فضایی خواهد بود. ژوئیه 2020 بود که فضاپیماهای Perseverance ناسا، Tianwen-1  چین و Hopeامارات متحده عربی در یک سفر هفت ماهه، زمین را به مقصد مریخ ترک گفتند. هدف اصلی هر سه این ماموریت ها، انجام مطالعات بیشتر و یافتن شواهد محکمی مبنی بر وجود حیات باستانی در کره سرخ است. شاید جالب باشد بدانید که در این میان تنها فضاپیمای ناسا برای فرود به سطح طراحی شده و دو فضاپیمای دیگر صرفا دور کره گردش خواهند کرد. مریخ نورد استقامت به احتمال زیاد در 18 فوریه به سطح کره می رسد.

همانطور که می دانید ناسا ید طولایی در ارسال فضاپیماهای مختلف به سیاره سرخ دارد. به عنوان مثال مریخ نورد Curiosity نه سال است که در حال انجام ماموریت بوده و طی این مدت کمک فراوانی به دانشمندان کرده است. فضاپیماهای امید و تیان ون 1 نیز به ترتیب در نهم و دهم فوریه در مدارهای خود مستقر خواهند شد. گفته می شود فضاپیمای امارات در این مدار باقی می ماند تا جو پیرامون کره را تجزیه و تحلیل کند.

تیان ون 1 با وجود اینکه از دو قسمت سطح نشین (Lander) و سطح نورد (Rover) تشکیل شده، اما حداقل تا ماه مه آمادگی فرود روی کره را نخواهد داشت. مدارهای مریخ و زمین هر 26 ماه یک بار در یک مسیر قرار می گیرند که این امر به شرکت ها اجازه می دهد تا فضاپیماهای خود را از طریق مدار انتقال هافمن به سیاره سرخ بفرستند. نکته جالب توجه آن است که فضاپیماهایی که در این بازه زمانی به فضا ارسال می شوند در طول سفر به سوخت کمتری نیاز خواهند داشت.

به هر حال باید منتظر ماند تا این فرود صورت گیرد.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید