فرمانده نیروی هوایی ارتش: هدف سپاه و ارتش فقط یکی است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ۲۱:۱۸
    کد خبر :850429

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انتشار کتاب خاطرات امیر عباس پورعلی گفت: در ارتش جمهوری اسلامی ناگفته‌های بسیاری وجود دارد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مراسم رونمایی و نقد کتاب «در محضر کلنل» که امروز، ۱۲ مهر ماه، در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تقسیمات شغلی نیرو‌های نظامی کشور فقط در بُعد کاری است، اما در نهایت هدف سپاه و ارتش فقط یکی است و آن هم این است که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را توسط رهبر معظم انقلاب به دست صاحب اصلی آن برساند.

وی ادامه داد: زمانی که درجه بنده ستوان بود، امیر پورعلی سرهنگ تمام بود و همیشه اسوه و معلم اخلاق ما به حساب می‌آمد. امیر پورعلی آن زمان آنقدر با خلبان‌های جوان خوب برخورد می‌کرد که خاطرات خوب و عزیزی از او به یاد دارم. فقط می‌توانم به وی و نویسنده‌ای که سخنان این امیر عزیز را نوشته دست‌مریزاد بگویم. امیر پورعلی دارای شخصیت خاصی است و نمی‌خواهد دیده شود. شاید این کتاب یک‌صدم آن رازی نباشد که در دل امیر پورعلی است. بر همین اساس می‌دانم که نویسنده کتاب چه سختی‌هایی در خصوص گفتگو با ایشان برای دریافت خاطراتشان کشیده است.

واحدی تصریح کرد: جا دارد از این تریبون استفاده کنم و از فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم که بنده را قابل دانستند و جهت فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به محضر فرمانده کل قوا معرفی کردند و من را به عنوان یک سرباز کوچک در این مجموعه به کار گرفتند. البته که چه فرمانده بودم و چه نه، این راه را ادامه می‌دادم، اما اکنون بار مسئولیت اینجانب سنگین‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری هنگام اعطای حکم به بنده این بود که نیرو‌های هوایی دانشمند در تراز جمهوری اسلامی ایران پرورش یابد. با توجه به این‌که جوانان بسیار خوبی در کشور زندگی می‌کنند، باید برای آن‌ها ارزش قائل شویم چراکه نوک پیکان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان است. پس باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و جوانان را به میدان بیاوریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: از سپاه امام رضا (ع) تقدیر و تشکر می‌کنم که نشر ارزشمندی دارد و با چاپ کتاب در محضر کلنل که به خاطرات شفاهی امیر پورعلی می‌پردازد، ثابت کرد که ارتشی و سپاهی ۲ لشگر الهی هستند و در کنار یکدیگر قرار دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، نیز در ادامه این مراسم گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی به عنوان فرهنگسرا‌های اجتماعی علاوه بر تأمین نیاز‌های اطلاعاتی و دانشی مردم نیاز و مأموریت دارد تا به معرفی مفاخر، آثار ارزشمند و سرمایه‌های عظیم اجتماعی بپردازد و برای تحقق این مأموریت است که گرد هم آمدیم.

وی ضن تبریک انتصاب امیر سرتیپ واحدی به عنوان فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: امیر واحدی ۱۰ روز پیش در پادگان نظامی شهید نوژه همدان این عبارت را بیان کرد که نیاز به جوانان داریم و باید به آن‌ها انگیزه دهیم تا برای تحقق منویات، ولی امر مسلمین به میدان بیایند. امروز ایشان برای تحقق این سخنان در این مراسم حضور پیدا کرد تا جوانان یک سرمایه اجتماعی را بشناسند، به آن افتخار کنند و با این سرمایه اجتماعی آن ماموریت را محقق سازند. امیدواریم رونمایی این کتاب کمک کند جوانان برومند ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرمایه‌هایی مانند امیر سرتیپ عباس پورعلی افتخار کنند.

سبزیان افزود: سرمایه‌هایی مانند امیر پورعلی را کمتر شناخته‌ایم، اما از تمام فرماندهان، امیران و سرداران کشور که برای اعتلای کلمه الله، به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و دفاع از کیان کشور تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید