فردایی روشن در انتظار استعدادهای برتر ورزشی قلعه گنج

    کد خبر :346733

یکی از بزرگ ترین محدودیت های موجود در مناطق محروم کشور نبود مکانیزم های مشخص و قانونمند برای کشف و شناسایی استعدادهای برتر ورزشی و پرورش آنها در سطح قهرمانی است؛ حقیقتی تلخ که به واسطه کمبود امکانات ورزشی در مناطق محروم کشور همواره وجود داشته است.
به گزارش بازتاب، نبود امکانات ورزشی و عدم دسترسی شهروندان مناطق محروم کشور به فرصت‌های ایده‌آل برای پرورش استعدادهای ورزشی را باید یکی از دلایل اصلی ناکامی جوانان و نوجوانان این مناطق در رسیدن به مدارج عالی در حوزه ورزش قلمداد کرد. شهرستان های محرومی چون شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان که در همه سال های گذشته و به واسطه دوری از مرکزی سیاسی کشور و استان چندان طعم شیرین توسعه را نچشیده است.
اگرچه شرایط در سال و دهه های گذشته به گونه ای بوده است که مشکلات پیش روی جوانان و نوجوانان مناطق محروم کشور، دسترسی آنها به سکوهای قهرمانی و افتخارات ورزشی را سخت کرده است، اما اکنون و در سال های اخیر رویه های قابل تأمل برای جبران این کاستی ها در دستور کار برخی نهادهای دولتی و غیر دولتی قرار گرفته است.
یکی از این نهادهای غیر دولتی که در سال های گذشته توجه ویژه ای به مناطق محروم و توسعه آنها داشته است، بنیاد علوی است؛ بنیادی که مدتی است طرح آبادانی و پیشرفت اختصاصی خود را در شهرستان قلعه گنج اجرایی کرده و در این حوزه از توسعه خدمات ورزشی نیز غافل نمانده است.
بررسی ها نشان می دهد، بنیاد علوی در سال های گذشته و در مدتی که طرح آبادانی و پیشرفت مد نظر خود را در شهرستان قلعه گنج دنبال کرده است، اهتمام ویژه ای نیز به امور ورزشی و توسعه امکانات ورزشی داشته و در این فضا مجموعه ای از اقدامات قابل توجه را به مرحله اجرا رسانده است.
در همین راستا زمینی به ابعاد 120×100 متر متعلق به اداره کل تربیت بدنی استان کرمان که با بررسی کارشناسی انجام شده زمین، تسطیح و خاکریزی زمین به مساحت حدود 8000 متر مربع ، تأمین نیمکت ذخیره بازیکنان شامل 30 صندلی و خط کشی و نصب دروازه انجام شده است؛ طرحی که با همکاری بنیاد علوی با هدف ارتقاء ورزش شهرستان قلعه گنج و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال اجرا و به بهره برداری رسیده است.
برگزاری مسابقات تکواندو پسران قهرمانی استان کرمان و نایب قهرمانی تیم شهرستان قلعه گنج در این مسابقات جهت انتخابی مسابقات کشوری از دیگر اقداماتی بوده است که با حمایت های بنیاد علوی و در سال گذشته رقم خورد.
جدا از موارد مذکور اعزام تیم کاراته دختران شهرستان قلعه گنج به مسابقات کاراته دختران قهرمانی منطقه ای ایران در قزوین و حمایت از تیم کاراته دختران این شهرستان را نیز باید در همین راستا مورد اشاره قرار داد. این بنیاد همچنین در سال گذشته و با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان تیم شهید حیدری قلعه گنج را به مسابقات بین المللی نروی کاپ نروژ اعزام کرد.
برگزاری مسابقات کاراته دختران قهرمانی استان، برگزاری دوره آموزشی ورزش ژیمناستیک و نیز برگزاری مسابقات دوچرخه سواری در مقاطع مختلف از دیگر اقداماتی است که بنیاد علوی در راستای توسعه و تقویت امکانات ورزشی این شهرستان صورت داده است.
این البته همه خدمات ورزشی صورت گرفته به شهرستان قلعه گنج نیست و بنیاد مذکور تلاش کرده است با احداث سوله های ورزشی در روستاهای بالای 100 خانوار این شهرستان و نیز برگزاری کلاس های آموزشی روند کشف و شناسایی استعدادهای برتر شهرستان را در رشته های مختلف از جمله رشته های رزمی دنبال کند.
روندی که سبب شده تا امیدها در مورد آینده ورزشی شهرستان قلعه گنج رنگ روشن تری به خود بگیرد و انتظار این باشد که در آینده نزدیک چهره های شاخص ورزشی در سطح استان کرمان و نیز کشور از این شهرستان مطرح و به ورزش قهرمانی کشور معرفی شوند؛ اقدامی که می تواند در اکثر شهرستان و مناطق محروم کشور پی گرفته شود و نتایج مثبت آن زمینه ساز اتفاق های مثبتی در این مناطق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید