فرانسه خواستار حذف روسیه از جام جهانی شد

  • ورزشی
  • دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ۸:۴۵
    کد خبر :891617
فرانسه خواستار حذف روسیه از جام جهانی شد

رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه خواستار حذف روسیه از انتخابی جام جهانی قطر شد.

نوئل لو گرات رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه گفت: روسیه باید پس از حمله به اوکراین از جام جهانی ۲۰۲۲ اخراج شود. در چهارمین روز تهاجم، اوکراینی‌ها و روس‌ها اعلام کردند که آماده مذاکره برای توقف درگیری هستند.

فرانسه در سال ۲۰۱۸ با شکست کرواسی در فینال مسکو قهرمان جهان شد.

لو گرات گفت: دنیای ورزش و به خصوص فوتبال نمی‌تواند بی‌طرف بماند. من مطمئنا با اخراج روسیه مخالفت نمی‌کنم. لهستان، سوئد و جمهوری چک همگی از بازی با روسیه در پلی آف جام جهانی خودداری کرده‌اند.

لهستان قرار است در ۲۴ مارس در مسکو به مصاف روسیه برود و در صورت پیروزی برابر روس‌ها میزبان برنده بازی چک و سوئد در ۲۹ مارس خواهند بود.

لو گرات با موضع این سه کشور موافق است. وی گفت: در این شرایط دراماتیک چگونه می‌توان بازی فوتبال مقابل این کشور را تصور کرد. فیفا هنوز هیچ اقدامی علیه روسیه انجام نداده است و گفته است که نگران است و جیانی اینفانتینو رئیس فیفا گفته است که هیئت حاکمه جهانی این ظرفیت را دارد که “هر لحظه” در مورد بازی‌های پلی آف اقدام کند.

به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا، یوفا روز جمعه ورزشگاه گازپروم سن پترزبورگ را از فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۲۸ می محروم کرد و میزبانی این مسابقه را به ورزشگاه دو فرانس در پاریس اعطا کرد. همچنین اعتقاد بر این است که یوفا در حال بحث در مورد لغو قرارداد با غول گازی روسیه گازپروم است که سهامدار عمده آن دولت روسیه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید