فرار کارکنان سکوهای نفتی خلیج مکزیکو در آستانه وقوع طوفان

    کد خبر :839620
فرار کارکنان سکوهای نفتی خلیج مکزیکو در آستانه وقوع طوفان

شرکت‌های انرژی آمریکایی در آستانه وقوع یک طوفان قدرتمند، روز پنج شنبه تخلیه هوایی کارکنان سکوهای نفتی خلیج مکزیکو را آغاز کردند.

طوفان گرمسیری آیدا در دریای کارائیب می چرخد و پیش بینی می شود روز جمعه به سمت منطقه اصلی تولید نفت خلیج مکزیکو حرکت کند. ایالت لوییزیانا وضعیت فوق العاده اعلام کرده و از ساکنان خواسته است برای یک طوفان بزرگ آماده شوند.

مرکز ملی طوفان آمریکا پیش بینی کرد طوفان آیدا به بخش مرکزی منطقه گلف کاست وارد خواهد شد و با خود بادهای شدید و بارندگی سنگین را به همراه می آورد. این طوفان ممکن است به گردبادی با درجه ۳ تبدیل شود که سرعت وزش بادهای همراه آن به ۱۷۸ کیلومتر در ساعت می رسد.

به گفته معامله گران، قیمت بنزین منطقه گلف کاست آمریکا به دلیل نگرانی‌ها پیرامون طوفان در دو روز گذشته افزایش پیدا کرده است.

شرکتهای بریتیش پترولیوم، بی اچ پی، شورون، اکوئینور و رویال داچ شل کارکنان سکوهای نفتی خود را تخلیه کرده اند. بی اچ پی و شورون کارکنان غیرضروری خود را تخلیه کردند در حالی که اکوئینور اعلام کرد آماده می شود کارکنانش را از سکوی تایتان تخلیه کند.

به گزارش ایسنا، بی اچ پی، بریتیش پترولیوم و شل اعلام کردند توقف تولید سکوهای فراساحلی را آغاز کرده اند. شورون روز پنج شنبه اعلام کرد تولیدش در سطح معمول مانده است در حالی که شرکت های اوکسیدانتال پترولیوم و هس کورپ وضعیت جوی را زیر نظر دارند.

چاههای نفت فراساحلی خلیج مکزیکو در تولید نفت آمریکا ۱۷ درصد و در تولید گاز طبیعی پنج درصد سهم دارند. بیش از ۴۵ درصد از ظرفیت پالایش نفت آمریکا در گلف کاست واقع شده است.

شرکت اکسون موبیل اعلام کرد پالایشگاه باتون روژ لوییزیانا با ظرفیت ۵۲۰ هزار بشکه در روز را برای وضعیت فوق العاده آب و هوایی آماده می کند اما فعالیت این پالایشگاه روز پنج شنبه به شکل عادی در جریان بود.

سخنگوی فیلیپس ۶۶ اعلام کرد فعالیتهای این شرکت در پالایشگاههای لیک چارلز و الاینس لوییزیانا بر اساس وضعیت طوفان تنظیم خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، آماده سازی برای ورود نهمین طوفان امسال در فصل طوفان آتلانتیک تقریبا چهار سال پس از روزی که طوفان هاروی منطقه گلف کاست را درنوردید و باعث وقوع سیل سنگین در تگزاس و میلیاردها دلار خسارت شد، انجام می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید