فتحی: خشونت در دستور کار پرسپولیسی‌ها در دربی بود/رفتار فغانی، در شأن داوری نبود/تأثیرات «گرو» را خواهید دید

  • ورزشی
  • یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۰
    کد خبر :381140

امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال گفت که در دربی ۸۸ خشونت در دستور کار پرسپولیس بود.

امیرحسین فتحی درباره دربی 88، وضعیت تیم استقلال و دیگر مسائل این تیم صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

به نظرتان، چرا دربی بی‌کیفیت بود؟

دربی حساسیت‌های خودش را دارد، این بار «نوبر» بود و بازی بی‌کیفیتی دیدیم. پرسپولیس به خاطر اینکه دیدار با السد قطر را در پیش داشت، با احتیاط بازی کرد. به بازیکنان خودمان هم گفته بودیم شجاعانه بازی کنند و استرس نداشته باشند، اما حساسیت‌های دربی باعث شد تا بازی با نشاطی را شاهد نباشیم.

چرا استقلال که نیاز به پیروزی داشت، از این موقعیت استفاده نکرد؟

به راحتی می‌توانستیم پرسپولیس را ببریم. استقلال مستحق پیروزی بود و معدود فرصت‌هایی که ایجاد شد، برای ما بود، اما همانطور که گفتم حساسیت‌های دربی باعث شد بازی خوبی را نبینیم.

هشت هفته از لیگ برتر گذشته و هواداران استقلال نگران وضعیت تیم‌شان هستند.

اوضاع تیم بهتر و بهتر می‌شود. دربی و حساسیت‌هایش تمام شد و مطمئن هستم هواداران، فوتبال واقعی استقلال را خواهند دید.

از الحاجی گرو مهاجم نیجریه‌ استقلال انتقادهای زیاد می‌شود، آیا از عملکرد او راضی هستید؟

گرو بازیکن خوبی است و در طول فصل عملکرد او را خواهید دید. او چند بازی برای استقلال انجام داده است؟ آیا فرصت‌هایی داشته که بخواهد آنها را از دست بدهد؟ چند پاس گل به او داده‌اند که نزده است؟ چند بار برای گرو، توپ‌هایی ارسال شده که بگوییم خوب ضربه نزده است؟ چند بار برای او فضاسازی کرده‌اند؟ او در دیدارهای اخیر استقلال، تنها 20 تا 25 دقیقه به میدان رفته است. گرو در استقلال جا نیفتاده و اگر برای او بازیسازی صورت بگیرد، خودش را نشان می‌دهد. سال گذشته برای تیام، هم بازیسازی و هم فضا ایجاد می‌کردند، اما برای گرو چه فرصتی ایجاد شده است؟ وقتی دروازه‌بان‌هایی چون مهدی رحمتی، سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند توپ‌هایی را می‌گیرند، اسمی برای خودشان مطرح می‌کنند، برای گرو چه موقعیتی ایجاد شده که او به هدف نزده باشد؟ گرو بازیکن تأثیرگذاری است و در آینده خواهید دید چه بازیکنی است.

پیش از دربی، از وینفرد شفر حمایت کردید، همچنان از او حمایت می‌کنید؟

بله، همچنان حمایت می‌کنیم. شفر مربی بسیار توانمندی است و با همه وجود تا آخر از او حمایت خواهیم کرد.

ظاهرا از رفتار علیرضا فغانی با برخی از بازیکنان استقلال ناراحتید. این موضوع صحت دارد؟

فغانی داور بزرگی است، اما رفتارش در شأن او نبود. ما از نظر فنی حرفی نمی‌زنیم و کارشناسان باید نظر بدهند، اما از لحاظ حرفه‌ای، رفتار فغانی در شأن داوری نبود.

شنیده‌ایم از بازی خشن بازیکنان پرسپولیس هم گلایه کرده‌اید.

متأسفانه طارق همام قادر به تمرین کردن نیست. خشونت در دستور کار پرسپولیس بود و همین مسئله باعث شد طارق نیمه دوم از زمین خارج شود.

انتخاب محمد مومنی به جای صادق ورمزیار به خاطر حرف و حدیث‌هایی است که در رابطه با مدیریت قبلی آکادمی بوجود آمده است؟

روزهای اول حضورم، گفته بودم که تصمیماتی برای آکادمی داریم. گزینه‌های زیادی برای مدیریت آکادمی داشتیم و به خاطر حساسیت‌های که وجود داشت، با افراد مختلفی صحبت کردیم. مومنی فردی تحصیل‌کرده و خوش اخلاق است. او مدرس فدراسیون است و باید کسی انتخاب می‌شد که سطح A آسیا را داشته باشد. مومنی این را داشت و برای ورمزیار هم در مراحل بعدی، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

بحث بعدی، درباره کمیته فنی است، این کمیته صرفا تشریفاتی است یا قرار شده نظرات افراد در تصمیم‌گیری لحاظ شود؟

انتخاب مومنی خروجی تصمیمات کمیته فنی است. به کار تشریفاتی اعتقادی ندارم و امیدوارم تصمیماتی که گرفته می‌شود، به سود استقلال باشد. افرادی چون بهتاش فریبا، پرویز مظلومی، مجید نامجومطلق، مجید رضایی و … نام بزرگی دارند، چطور می‌توانم آنها را «سرکار» بگذارم؟ کمیته فنی در هر زمینه‌ای می‌تواند کمک باشگاه باشد.

بحث جانشینی سانیاک همچنان حل نشده، قرار است گزینه خارجی یا داخلی به کادر فنی استقلال اضافه شود؟

شفر هنوز صحبتی با من نکرده است. به او گفتم که اگر نیاز داشته باشد، موضوع را بگوید. اگر پیشنهادش را مکتوب بدهد، روی آن فکر خواهیم کرد.

شما در صحبت‌های مختلفی که با رسانه‌ها داشتید، عنوان کرده‌اید که 30 سال است در فوتبال حضور دارید، فکر می‌کنید استقلال بازیکن بزرگ یا رهبری در زمین دارد که بازیکنانش را هدایت کند؟

به نکته مهمی اشاره کردید، مهدی رحمتی به عنوان کاپیتان تیم درون دروازه قرار دارد و پژمان منتظری و خسرو حیدری هم هستند. اینها سال گذشته هم بودند. در فصل گذشته، امید ابراهیمی نقش رهبر تیم را ایفا می‌کرد، اما امسال چون تیم نتیجه نگرفته، یکی حرف سانیاک را می‌زند، یکی تیام را مثال زده و دیگری هم می‌گوید استقلال لیدر ندارد. این وسط، استقلال بدشانسی‌هایی هم آورده که نمونه‌اش قرعه نامناسب لیگ و جام حذفی بوده است. ببینید پرسپولیس در جام حذفی به چه تیمی در تهران خورده، استقلال باید با چه تیمی بازی کند؟ ما سه‌شنبه با نفت مسجدسلیمان بازی داریم، این شهر چون هتل ندارد، باید دو ساعته مسیر اهواز به این شهر را طی کنیم. چند روز هم بمانیم و دوباره برای جام حذفی به مصاف این تیم برویم. این اتفاقات در فوتبال ناگریز است، اما برای ما ناخوشایند نبوده. امیدوارم از این پس، فوتبال روی خوشش را نشان بدهد و استقلال بتواند بازی‌های خوبی انجام دهد.

به نظر می‌رسد به خاطر عدم نتیجه‌گیری تیم، مانند روزهای اول سرحال نیستید؟

چرا، اتفاقا سرحال هستیم. فوتبال است و هزار اتفاق رخ می‌دهد. مطمئن باشید عروسی به کوچه استقلال هم می‌آید. من خیلی به تیم امیدوارم، چون بازیکنان خوبی داریم، کادر فنی و سرپرستی توانمندی داریم. افرادی چون اصغر حاجیلو و نصرالله عبداللهی هستند. هیچ اختلافی در تیم نیست و مطمئنا شرایط بهتر خواهد شد. مرتضی تبریزی هفته اول برای ذوب‌آهن بازی کرد و سپس به استقلال آمد، الان هفته چندم است که تبریزی را داریم؟ الحاجی گرو چند هفته‌ کنار تیم حضور دارد؟ مارکوس نیومایر پلی‌میکر خوبی است، اما شب بازی با السد، از ناحیه انگشت پا مصدوم شد، او چند بار برای استقلال به میدان رفته است؟ ببینید چند بازیکن از تیم جدا شده و چند بازیکن اضافه شده‌اند؟ پرسپولیس تیم خوبی دارد، چون برانکو 4 سال است با این تیم کار کرده و بازیکنانش چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنند. هنوز حضور شفر در استقلال یک‌سال نشده است. 6 بازیکن اصلی او جدا شدند و زمان می‌برد تا بازیکنان جدید هماهنگ شوند.

بحث پایانی ما، به خریدهای استقلال بازمی‌گردد. آیا قرار است بازیکنی جذب شود؟

صحبتی در این زمینه نشده است.

صحت دارد که شفر از خریدهای باشگاه راضی نیست؟

هر 4 بازیکنی که دوره ما جذب شد، با پیشنهاد رسمی شفر بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید