فارین‌پالیسی: آمریکا از ژاپن 8 میلیارد دلار هزینه نظامی می‌خواهد

    کد خبر :645168

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که کاخ سفید از توکیو خواسته هزینه‌های پرداختی برای استقرار نظامیان آمریکایی در ژاپن را به میزان چهار برابر افزایش دهد.

بعد از اینکه وزارت دفاع آمریکا از کره‌جنوبی خواست تا پول بیشتری برای توفق نظامی دوجانبه بپردازد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز از ژاپن خواست هزینه‌های نظامی پرداختی به واشنگتن را «چهار برابر» کند.

 

نشریه «فارین پالیسی» به نقل از منابع مطلع و مقام‌های پیشن دولت آمریکا گزارش داد واشنگتن رویکرد فشار به توکیو را در پیش گرفته تا پول پرداختی به این کشور جهت استقرار نظامیان آمریکایی در ژاپن را افزایش دهد.

 

به گزارش فارس،مقام‌های پیشین وزارت دفاع آمریکا می‌گویند دولت ترامپ از ژاپن خواسته تا بعد از انقضای توافق نظامی کنونی در مارس 2012، پرداختی سالیانه برای استقرار 54 هزار نظامی آمریکایی در ژاپن را چهار برابر کرده و از میزان 2 میلیارد دلار به 8 میلیارد دلار افزایش دهد.

 

بر این اساس، درخواست ترامپ برای افزایش هزینه نظامی ژاپن در ماه جولای و طی سفر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آن زمان آمریکا به مقام‌های ژاپنی منتقل شده بود.

 

یک سخنگوی وزارت خارجه ژاپن نیز با رد گزارش فارین‌پالیسی، گفت هیچ مذاکره‌ای بین واشنگتن و توکیو برای انعقاد قرار جدید انجام نشده است.

 

خبرگزاری «رویترز» نیز برای گرفتن اظهار نظر به سراغ مقام‌های دولت ترامپ رفت اما پاسخی از آنها دریافت نکرد.

 

البته ژاپن تنها متحد آسیایی واشنگتن نیست که برای پرداخت پول بیشتر تحت فشار قرار گرفته، روز گذشته (جمعه) «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز کره جنوبی را تحت فشار قرار داد تا هزینه‌های بیشتری برای 28500 نظامی آمریکایی مستقر در این کشور بپردازد و توافق اطلاعاتی نظامی بین سئول و توکیو را حفظ کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید