فائوچی: اومیکرون به زودی به سویه غالب در آمریکا تبدیل می شود

    کد خبر :871161
اومیکرون به زودی به سویه غالب در آمریکا تبدیل می شود

آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که سویه اومیکرون احتمالاً در “چند هفته” آینده به سویه غالب در این کشور تبدیل خواهد شد.

مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید همچنین نسبت به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در آمریکا در فصل زمستان هشدار داد.

فائوچی افزود: کسانی که کاملا واکسینه شده‌اند و یا دوز سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند، در مقابل نوع شدید این بیماری در امان هستند اما نگرانی اصلی در میان افرادی است که تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند.

متخصص ارشد بیماری‌های عفونی دولت آمریکا، در جریان یک برنامه به میزبانی بنیاد اتاق بازرگانی آمریکا گفت: سویه اومیکرون به زودی به سویه غالب تبدیل خواهد شد، من تصور می‌کنم ظرف چند هفته تا ماه ژانویه وارد این مرحله می‌شویم.

فائوچی خاطرنشان کرد هم اکنون سویه دلتا در آمریکا به طور متوسط روزانه ۱۲۰ هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده و روزانه هزار نفر قربانی می‌گیرد و شیوع سویه اومیکرون شرایط را در آمریکا بدتر خواهد کرد.

مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید هشدار داد که موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در آمریکا افزایش خواهد یافت و در فصل زمستان شیوع هم زمان سویه‌های اومیکرون و دلتا و همچنین بیماری آنفولانزا باعث خواهد شد تا ظرفیت بیمارستان‌های آمریکا تکمیل شود.

وی همچنین اعلام کرد که دو سال مبارزه مداوم با ویروس کرونا، کادر سلامتی آمریکا را خسته و ناتوان کرده است.
به گزارش ایرنا، آمار جدید رویترز نشان داد که همزمان به آغاز فصل تعطیلات و سرما و همچنین گسترش سویه اومیکرون در آمریکا، آمار قربانیان بیماری همه گیر کرونا در این کشور به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

با وجود دسترسی آزاد و گسترده واکسن در کشور، آمار فوتی‌های این ویروس در سال جاری میلادی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بیشتر بوده است. دلیل این امر شیوع گسترده سویه دلتا در آمریکا و همچنین مخالفت مردم با دریافت واکسن کرونا است.

از زمان آغاز سال میلادی جاری، بیش از ۴۵۰ هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این آمار ۵۷ درصد از کل قربانیان کرونا در آمریکا از آغاز بحران همه گیری کرونا در این کشور است.

کارشناسان سلامتی می‌گویند موارد مرگ و میر کرونا در سال جاری اکثرا در میان کسانی بوده است که در مقابل کرونا واکسینه نشده‌اند.

به گزارش ایرنا، در ۱۱۱ روز گذشته موارد مرگ و میر کرونا در آمریکا از ۶۰۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. اما تنها در ۷۳ روز بیش از ۱۰۰ هزار فوتی جدید ناشی از کرونا در این کشور ثبت شده است.
به گزارش رسانه‌های آمریکایی، سویه اومیکرون در ۳۶ ایالت آمریکا شناسایی شده است و این سویه به سرعت درحال گسترش در این کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید