علیرضا فغانی دوباره ملی پوش شد

  • ورزشی
  • شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۳۴
    کد خبر :754314

ورزش سه نوشت:علیرضا فغانی بار دیگر در لیست بین المللی فوتبال ایران قرار گرفت و با پرچم کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت خواهد کرد.

علیرضا فغانی از حدود یکسال قبل به کشور استرالیا مهاجرت کرد و در رقابت های داخلی این کشور قضاوت می‌کند. او اما از ابتدای حضورش در استرالیا اعلام کرد که علاقه مند زیر نظر ایران و با پرچم کشورمان همچنان در مسابقات بین المللی سوت بزند تا به جام جهانی برسد و به عنوان نماینده ایران در این تورنمنت بزرگ شرکت کند.

از چند ماه گذشته اما شایعاتی درباره حذف نام علیرضا فغانی از لیست الیت داوران ایران به گوش می‌رسد. در این خصوص گفته می‌شود برخی اعضای هیات رییسه فدراسیون با توجه به اقامت فغانی در استرالیا قصد داشتند نام فغانی را از لیست بین المللی ایران خارج کنند و داوران شاغل در لیگ برتر به عنوان سرلیست قرار بگیرند. این شایعات اگرچه چند بار تکذیب شد اما مشخص بود تلاش هایی در این خصوص صورت گرفته است.

یکی از افرادی که برای ماندن نام فغانی در لیست بین المللی ایران تلاش زیادی کرد اسماعیل صفیری رییس کنونی کمیته داوران است. صفیری اعتقاد داشت که فغانی باید به عنوان افتخار فوتبال ایران در جهان همچنان با نام ایران در رقابت های بین المللی شرکت کند و حالا ظاهرا تلاش های او نیز به ثمر نشسته است.

رضا غیاثی کارشناس باسابقه داوری فوتبال ایران با اعلام خبر حضور فغانی درلیست بین المللی گفته است: «خوشبختانه مطلع شدم پس ازاعتراضات جامعه داوری ایران وتلاش‌ها وپیگیری های آقای صفیری سرپرست کمیته داوران اقایان علیرضا فغانی، موعود بنیادی فر بعنوان داور ومحمد منصوری ومحمد رضا ابوالفضلی نیز ازسوی AFC برای قضاوت درمسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا ( منطقه شرق) به دوحه قطر دعوت شده اند.»

با این شرایط حالا بعد از مدت‌ها علیرضا فغانی بار دیگر به عنوان نماینده ایران در یک تورنمنت بین المللی حضور می‌یابد و رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در شرق قاره را سوت می‌زند. حضور موعود بنیادی فر دیگر داور ایرانی که به تازگی مدرک دکترای خود را نیز دریافت کرده و همچنین محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی نیز در رقابت های شرق آسیا اتفاق مهمی است.
حالا داوران ایرانی استارت کار خود برای حضور در جام جهانی 2022 قطر را خواهند زد تا بار دیگر شاهد درخشش نام ایران در فوتبال جهان توسط قاضیان کم ادعا باشیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید