علت اصرار سیاستمداران اسرائیلی بر نابودی یک روستای فلسطینی

    کد خبر :979428
روستای حورا فلسطین

“استفان دیزلی” نویسنده و تحلیلگر “نشریه اسپکتیتور” در گزارشی به رمزگشایی از دلایل تاکید سیاستمداران افراطی حاضر در دولت نتانیاهو بر نابودی کامل یک روستای فلسطین به نام “حورا” پرداخته است.

بازتاب– “من فکر می کنم که روستای حورا باید به کل محو شود. من معتقدم که دولت اسرائیل باید چنین کاری را انجام دهد”.

من (نویسنده مقاله کنونی: استفان دیزلی) بارها و بارها این کلمات را مرور کرده و خوانده ام. منابع خبری مختلفی را بررسی کرده ام تا مطمئن شوم که هیچ اشتباهی در ترجمه این موضع‌گیری رخ نداده است. بارها کلماتی که در آن وجود دارند را تجزیه و تحلیل کرده ام تا ببینم آیا معانی دیگری نیز غیر از آنچه در ذهنم هست، از آن ها استنباط می شود؟ با این حال، همه بررسی های من تنها به یک مساله ختم شده است: معنای این موضع گیری همان چیزی است که بیان می دارد. این موضع گیری عملا خوستار یک پاکسازی قومیتی در فلسطین می شود.

این کلمات از زبان “بزالل اسموتریچ”، وزیر اقتصاد اسرائیل و یکی از سیاستمداران افراطی اسرائیلی ایراد شده اند. اسموتریچ به تازگی با یک روزنامه اقتصادی اسرائیلی با نامِ The Marker مصاحبه داشته است. در جریان این مصاحبه از وی سوال شد که چرا یک توئیت که در آن خواسته شده تا روستای فلسطینی حورا با خاک یکسان شود، لایک کرده است؟

در بحبوحه اوج گیری تنش ها و درگیری‌ها میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها، اخیرا دو شهروند اسرائیلی توسط یک فلسطینی در حالی که با خودروی خود در روستای حورا در حال رانندگی بودند، هدف حمله قرار گرفتند و کشته شدند. در ادامه، اسرائیلی هایِ افراطی نیز خشم خود را با تیراندازی به خانه ها و ماشین های فلسطینی ها نشان دادند. مساله ای که موجب کشته شدن یک فلسطینی نیز شده است.

اسموتریج از جمله افرادی بوده که نقشی قابل توجه را تحریک اسرائیلی های افرطی علیه فلسطینی ها بازی کرده است. وی با موضع گیری خود عملا خوستار نابودی خانه و کاشانه فلسطینی هایی شده که سال هاست در سرزمین خودشان زندگی کرده و می کنند و حضورشان هم کاملا قانونی و مشروع است. این در حالی است که اسموتریچ خواهان ارتکاب “پاکسازی قومیتی” می شود که در که نوع خود یک جنایت علیه بشریت است.

عجیب است که در مدت اخیر برخی سیاستمداران و حتی چهره های امنیتی اسرائیلی خواهان محاصره و قتل و عام کردنِ مردم روستای حورا شده اند. در واقع آن ها خواهانِ سلاخی دسته جمعی عده ای انسان بی دفاع و بیگناه شده اند. با این همه، نکته قابل تامل این است که چه شهروندان اسرائیلی و چه برخی سیاستمداران دیگر این رژیم، تا حدود زیادی با این قبیل رویه ها مخالفند و آن را به ضرر منافع اسرائیل می دانند. آن ها معتقدند که بنیامین نتانیاهو و طیف جریان راست افراطی متحد وی در قدرت، همه و همه تهدیداتی جدی علیه امنیت اسرائیل هستند.

در این راستا، “زویکا فوگل” از اعضای پارلمان اسرائیل(کِنست) که سیاستمداری افراط گرا و ضدعرب نیز است در موضع گیری می گوید: “اینکه روستان حورا ویران بشود و در آتش بسوزد، تنها چیزی است که من می خواهم آن را مشاهده کنم. این تنها راه برای دستیابی به بازدارندگی است. ما در زمان هایی که دستگاه های امنیتی اسرائیل تعلل به خرج می دهند، خود بایستی روستاهای اینچنینی را بسوزانیم و نابود کنیم”.

همکار وی یعنی “لیمور سان هارملک” دیگر سیاستمدار افراطی اسرائیلی نیز در میان شهرک نشینان تندرو و افراطی اسرائیلی ظاهر شده و خواستار نابودی روستای حورا شده است. نکته جالب این است که پلیس اسرائیل تحقیقات گسترده ای را در مورد موضع گیری بزالل اسموتریچ و همچنین زویکا فوگل در مورد نابودی روستای فلسطینی‌نشین حورا آغاز کرده است. حتی نزدیکترین دوستان اسرائیل در مورد موضع گیری‌های اخیر ساستمداران افراطی اسرائیلی در باب نابودی یک روستای بی‌دفاع فلسطینی، حس خوبی ندراند و آن را محکوم می کنند.

تردیدی نیست هر صدایی که خواستار نابودیِ یک روستای فلسطینی شود، شیطانی است و در این رابطه هیچ بهانه و یا استدلالی را نیز نمی توان جهت مشروعیت بخشی به این موضوع مطرح ساخت. البته که طرح موضع‌گیری‌هایی از این دست تا حد زیادی نشان دهنده عمق و وسعتِ تعصبات سخت و نفرت‌آمیزی است که بنیامین نتانیاهو و سیاستمداران متحد وی در عرصه قدرت سیاسی اسرائیل، آن ها را تحریک و خواستار آن شده و می شوند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:
    موافقم ۱

    هر چرت و پرتی که خواستی نوشتی ولی دلیل را ننوشتی.

دیدگاهتان را بنویسید