علت کندی اینترنت ثابت توسط معاون مخابرات اعلام شد

    کد خبر :862681

همواره اعتراض به کندی سرعت اینترنت پای ثابت یکی از موضوعات با بیشترین تعداد شکایت از شرکت مخابرات بوده است. در این راستا معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران علت این کندی را افزایش مصرف اینترنت و در عین حال ثابت ماندن زیرساخت‌ها می‌‎داند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_از 20 ماه پیش تا به امروز که بیماری COVID-19 به صورت جهانی گسترش یافت، درصد استفاده کاربران از اینترنت به صورت فزاینده‎ای در حال بیشتر شدن است. این افزایش به نوبه خود با نقصی بزرگ همراه بوده که عدم توازن در کیفیت را نتیجه می‎دهد؛ عدم توازنی که علت اصلی آن، ثابت ماندن زیرساخت‎ها و عدم پیشرفت همزمان با مصرف است.

شرکت مخابرات ایران به عنوان تنها متولی زیرساخت اینترنت ثابت در کشور همواره در مرکز انتقادات سرعت اینترنت ثابت قرار داشته اما مدیران این شرکت معتقدند که باید منشأ مشکل کاهش سرعت اینترنت را در جای دیگری جستجو کرد.

در همین زمینه داود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران طی مصاحبه‎ای اعلام کرده که این شرکت در 90 درصد بخش‌‎ها قادر به تأمین اینترنت با سرعت مناسب برای مشترکین است ولی علت اصلی نارضایتی بسیاری از کاربران، خود قراردادی است که آنها با این شرکت امضا کرده و اینترنت با سرعت کمتر و هزینه کمتری را درخواست نموده‎اند. زارعیان در این مورد مثال زیر را مطرح می‎کند:

مشترکینی داریم که سرعت اینترنت ۵۱۲ کیلوبیت‌برثانیه و یک مگابایت تقاضا می‌کنند و طبیعی است با این سرعت پایین، حجم بیشتری دانلود و آپلود میسر نمی‌شود از این‌رو نارضایتی به وجود می‌آید.

در واقع زارعیان علت نارضایتی این کاربران را عدم اطلاع ایشان از وضعیت سرویس خود دانسته و معتقد است که این کاربران می‎‌توانند قراردادهای با پهنای باند بیشتر را انتخاب کنند که طبعاً هزینه بیشتری نیز خواهند داشت.

در بخش دیگر این مصاحبه، معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات دسته دوم مشترکین ناراضی را افرادی می‎داند که حجم سرویس‌شان به اتمام رسیده و نمی‌دانند یا نمی‎خواهند حجم جدیدی خریداری کنند. این دسته از کاربران سرعت سرویس‌شان به 128کیلوبیت بر ثانیه محدود می‎‌شود و تصور می‎کنند که ایراد از شبکه مخابرات است.

البته همانطور که عنوان شد، این مقام مسئول در شرکت مخابرات یکی دیگر از دلایل کاهش سطح رضایت مشترکین را افزایش مصرف در دو سال اخیر عنوان کرد و می‎گوید:

پس از کرونا مصرف اینترنت افزایش یافته و تقاضای کاربران برای سرعت اینترنت نیز حدود چهار برابر شده است و این موضوع بار زیادی را بر شبکه ارتباطی ایجاد کرده و موجب کمبود پهنای باند در برخی از ساعات شبانه‌روز شده که این امر بر سرعت اینترنت تاثیرگذار بوده و نارضایتی را به دنبال داشته است.

 زارعیان در ادامه صحبت‎های خود ضمن تأکید بر هدف مهم این شرکت در پاسخگویی به مشترکین اعلام کرده که  برای رفع مشکلات مشترکین، مراکز پاسخگویی ۲۰۲۰ متمرکز و تجهیز شده و تعداد پاسخگویان افزایش یافته است. همچنین شرکت مخابرات سیستم‌های این بخش را تکمیل نموده و در دست توسعه بیشتر قرار دارد تا سرعت پاسخگویی افزایش یابد.

معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات در انتها اعلام کرد که معتقد است سرمایه‌گذاری در بخش اینترنت ثابت شرکت مخابرات راهکاری برای افزایش رضایت‌مندی است. طبق اعلام زارعیان این شرکت بعد از خصوصی‌سازی حدود ۱۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت نصب کرده، حال آنکه این رقم در سال‌های قبل از خصوصی‌سازی حدود ۱۵۰ هزار پورت بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید