جدیدترین اخبار
28 اردیبهشت 1399 ساعت 16:26 اقتصادی کد خبر :715705

علت سانحه کشتی ایرانی در سنگاپور مشخص شد

جلیل اسلامی در مورد آخرین وضعیت کشتی به گل نشسته شهراز تحت پرچم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پیرو به گل نشستن کشتی کانتینری شهراز متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در تنگه سنگاپور که علت آن انحراف از مسیر اصلی دریانوردی بود، کمیته اضطرار سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بلافاصله تشکیل شد و اقدامات عملیاتی نجات را تحت کنترل گرفته است.

بدنه شناور به علت فشاور وارده بر سازه آسیب دیده است

وی ادامه داد: در این سانحه بدنه شناور به علت فشاور وارده بر سازه آسیب دیده، اما خوشبختانه هیچ مشکلی برای خدمه شناور به وجود نیامده است و در عین حال اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت وارده و چگونگی اقدام برای نجات شناور از سوی شرکت مربوطه در حال انجام است.

اولویت اصلی در حال حاضر عملیات نجات کشتی است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت اصلی در حال حاضر با عملیات نجات کشتی است، تاکید کرد: به همین علت شرکت مالک در حال رایزنی با شرکت‌های salvage بومی منطقه بوده و در حال حاضر وضعیت کشتی پایدار است و خدمه در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

اسلامی افزود: از آن جا که محل بروز سانحه در آب‌های کشور اندونزی است، سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری‌های لازم را از طریق سازمان‌های مسئول دریایی کشور این کشور و براساس قوانین و فرآیند‌های بین المللی به منظور تسریع در صدور مجوز‌های لازم جهت اعزام تیم نجات انجام داده است.

تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه از همان ساعات ابتدایی

به گفته وی بر اساس مفاد کنوانسیون ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب ۱۳۵۳ه ش، کشور ایران به عنوان کشور صاحب پرچم شناور، از همان ساعات ابتدایی بروز سانحه با تشکیل تیم بررسی سانحه نسبت به تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه پرداخت و تیم مربوطه پس از انجام و تکمیل عملیات نجات، بررسی سانحه را مطابق با استاندارد‌های بین المللی برای تعیین علل بروز سانحه و ریشه یابی آن به عمل آورد و همچنین گزارش مبسوط آن را با اشاره به اقدامات فنی و عملیاتی بازدارنده به منظور عدم وقوع سوانح مشابه تهیه خواهد کرد.

به گزارش میزان،معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های لازم توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتی پس از شناورسازی به حوضچه خشک جهت انجام تعمیرات لازم و ورود به عملیات بازرگانی اعزام خواهد شد تا با هماهنگی و نظارت این سازمان به عنوان مسئول پرچم و موسسه رده بندی، در کمترین زمان ممکن عملیات بازرگانی خود را از سر گیرد.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • رئیس مجلس شورای اسلامی: دشمن پشیمان نمی‌شود مگر با واکنش قوی
  • قیمت جدید دلار و دیگر ارزها در صرافی ; یکشنبه 9 آذر 99
  • جدیدترین پیکاپ بازار ایران با نام T8 چه مشخصاتی دارد؟
  • پرویز پورحسینی در جوار مزار همسرش در خاک آرمید
  • یارانه معیشتی فردا (دوشنبه) واریز می شود
  • نامگذاری خیابان صنایع تهران به نام شهید فخری‌زاده
  • بازگشت بوی نامطبوع به تهران/ شهرداری پیگیری نمی کند؟
  • وداع با پیکر شهید فخری‌زاده در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)/ عکس
  • روزنامه کیهان: وقت آن رسیده که به بندر حیفا حمله کنیم/ این حمله باید با تلفات سنگین انسانی همراه باشد
  • ریزش یک تا 20میلیونی قیمت خودروهای داخلی در بازار
  • سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه 9 آذر 99
  • آیا عمر اوپک به سر رسیده است؟
  • کاهش نرخ ارز، چه کالاهایی را ارزان می‌کند؟
  • اظهارات یک مقام صهیونیست در مورد ترور دانشمند ایرانی
  • شاخص بورس بار دیگر به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی صعود کرد
  • توزیع گوشت مرغ با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار تهران
  • ریزش معدن طلا در زیمبابوه ۴۰ کارگر را گرفتار کرد
  • اسرائیل؛ در تیررس انتقام سخت و عواقب ترور دانشمند ایرانی
  • آخرین قیمت ها در بازار موبایل
  • نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند
  • سامانه جامع تجارت ایران راه اندازی شد/ فیلم
  • توضیحات وزارت بهداشت درباره تولید ۴ فرآورده با منشاء گیاهی مرتبط با کرونا
  • ادارات مالیاتی در مناطق قرمز یک هفته تعطیل شدند
  • سخنگوی سازمان انرژی اتمی: عوامل ترور فخری‌زاده و حادثه نطنز یکی است
  • رئیس سابق اداره امنیت حفاظت قوه قضاییه دستگیر شد
  • طرح جدید برای سهمیه بندی بنزین
  • اسرائیل به حالت آماده‌باش درآمد
  • بیانیه‌ اتحادیه اروپا در واکنش به ترور شهید فخری زاده
  • کیهان: معاون رييس جمهور نفوذى است و بايد محاكمه شود
  • دیپلمات ایرانی به ۲۰ سال زندان محکوم شد