علت تَرَک عظیم کوهستان هراز چیست؟

    کد خبر :877317
علت تَرَک عظیم کوهستان هراز چیست؟

علت تَرَک عظیم کوهستان هراز براساس آخرین پیگیری‌ها زمین‌شناسان با سنسورهایی تعبیه شده در منطقه و رصد و ارزیابی دائمی طی ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود.

خبر ایجاد یک تَرَک عظیم در بخشی از کوهستان جاده هراز موضوعی بود که طی هفته‌های اخیر در فضای مجازی دست به دست شد که برای تردد در این مسیر نگرانی‌هایی به وجود آورد.

این خبر در فضای مجازی با طرح احتمال بروز فاجعه انسانی در جاده هراز و سقوط بخشی از کوه در منطقه پلور منتشر شد که به‌عنوان هشدار مهم پیش روی مسئولان قرار گرفت تا به دنبال چاره باشند و جلوی حادثه‌ ناگوار گرفته شود.

در این زمینه با توجه به وجود ترک در محور هراز، به مردم توصیه شده تا حد امکان سعی کنند از جاده هراز شمال نروند؛ به این دلیل که محدوده آب‌اسک بعد از پلور از مسیر تهران به شمال در جاده هراز در آستانه تخریب بزرگ با سقوط کوه و ناپدید شدن تونل و جاده قرار گرفته است.

علی نوری‌پور، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هراز اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است و در این زمینه مکاتبه‌ای با استان انجام شد که هماهنگی برای بازدید زمین‌شناسان صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه این ترک‌ها دست‌کم به چهار یا پنج دهه قبل برمی‌گردد، گفت: احتمال اینکه زلزله روی این موضوع اثرگذار بوده است هم وجود دارد که در این زمینه تا بررسی نهایی و بررسی زمین‌شناسان نمی‌توان اظهارنظر کرد.

به گزارش فارس، گفته می‌شود؛ براساس آخرین پیگیری‌ها در این زمینه گروهی از زمین‌شناسان از این محل بازدید کردند. همچنین سنسورهایی در این منطقه تعبیه شده است. طی هفته‌های گذشته این تَرَک‌ها در حال رصد و ارزیابی دائمی هستند که طی ۱۰ روز آینده در این زمینه تصمیمات لازم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید