علائم تب گوجه فرنگی را بشناسیم

    کد خبر :937080
علائم تب گوجه فرنگی

بیماری تب گوجه فرنگی که گفته می‌شود به تازگی در هند بروز و شیوع یافته ‌است نه آنفلوانزاست و نه ربطی به گوجه فرنگی دارد؛ در واقع از این نظر که کودک دچار قرمزی پوست می شود و تاول‌هایی روی بدنش ظاهر می‌شود، مردم محلی نام تب گوجه فرنگی را روی آن گذاشته‌اند.

بخشی از گروه انتروویروس‌ها

 دانشمندان معتقدند که بعید است این بیماری ویروس جدیدی باشد به این دلیل که در هندوستان بیماری‌هایی با چنین علایمی از قبل هم وجود داشته است. به نظر می‌رسد بیماری که هم اکنون با اسم تب گوجه فرنگی شناخته شده است،‌ شاخه‌ای از گروه خانواده انتروویروس‌ها باشد که الان بیماری «دست،‌ پا و دهان» ایجاد می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد حتی انتخاب نام بیماری و عبارت اطلاق شده به آن، محلی باشد. در مقاله مجله لنست ذکر شده که در هندوستان یک بیماری شایع شده است که به اصطلاح به آن آنفلوانزا یا تب گوجه‌فرنگی می‌گویند.

نشانه ها را بشناسید

علایم این بیماری شامل تب، بدن درد، درد مفاصل و ضایعات تاولی روی پوست بدن است. این بیماری عمدتا کودکان یک تا پنج سال را درگیر می‌کند و افراد بزرگ سال در صورتی که دچار ضعف سیستم ایمنی باشند به این بیماری مبتلا می‌شوند.این بیماری از طریق انسان به انسان منتقل می‌شود و بسیار مسری است. انتقال از دو طریق تنفسی و دفع مدفوع صورت می‌گیرد.

بهداشت نیوز/

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید