عربستان محصولات حیوانی ترکیه را به لیست محصولات ممنوع شده اضافه کرد

    کد خبر :761517

سفارت آنکارا در عربستان طی یادداشتی به دفتر شورای اقتصادی ریاض در ترکیه اعلام کرد عربستان قرار است واردات محصولات حیوانی از ترکیه را از پانزدهم نوامبر ممنوع کند.

سفارت عربستان به اطلاع مقامات ترکیه رساند که این کشور دیگر گوشت پرندگان، تخم مرغ، گوشت قرمز، لبنیات، محصولات دریایی، عسل و محصولات مشابه را از ترکیه وارد نخواهد کرد.

طبق گفته متخصصان، این ممنوعیت‌ها تاثیر چندانی بر صادرات ترکیه نخواهد گذاشت چون عربستان قبل از این هم واردات محصولات حیوانی از این کشور را محدود کرده بود. شرکت‌های ترکی به دنبال راه‌های جایگزینی برای غلبه بر این محدودیت‌ها بوده‌اند.

عربستان در 2019 ششمین بازار بزرگ صادرات ترکیه بود و 92 میلیون دلار محصولات دریایی و حیوانی از ترکیه به این کشور صادر می‌شد. ولی طبق گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات حیوانی و کشاورزی استانبول، این رقم در سال جاری میلادی به 79 میلیون دلار رسیده است.

وی گفت:«عربستان در اکتبر سال جاری در بین 20 بازار برتر ما هم نبوده است و تنها دو میلیون دلار صادرات به این کشور داشتیم. این تصمیم صادرات به عربستان را صفر می‌کند ولی تاثیری بر 2.5 میلیارد دلار صادرات سالانه ما نخواهد گذاشت».

به گزارش تسنیم، مقامات عربستان پس از آنکه رئیس جمهور ترکیه کشورهای حاشیه خلیج فارس را متهم به ایجاد بی ثباتی در منطقه به خاطر قرارداد با اسرائیل کرد، واردات محصولات ترکیه از جمله برندهای بین المللی مستقر در این کشور را ممنوع کردند.

ارقام تجارت در ماه اوت چندان تحت تاثیر این ممنوعیت قرار نگرفته بود ولی این تاثیرات افزایش خواهند یافت چون فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم در اواخر اکتبر به این ممنوعیت‌ها پیوستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید