عربستان قیمت نفت خود را برای آسیا کاهش و برای آمریکا افزایش داد

    کد خبر :706437

به نقل از رویترز، عربستان پس از توافق اوپک پلاس، قیمت رسمی نفت فروشی خود برای ماه می را اعلام کرد و آن را برای آسیا کاهش و برای آمریکا افزایش داد و برای اروپا تغییر نداد.

شرکت دولتی نفت عربستان، آرامکو،قیمت نفت سبک خود برای فروش در ماه می به مشتریان آسیایی را با تخفیف 7.3 دلار نسبت به متوسط نفت عمان/دبی تعیین کرد و آن را 4.2 دلار در هر بشکه نسبت به ماه آوریل ارزان تر قرار داد.

این کاهش برای فروش در آسیا هم راستا با انتظارات بازار بود.

به نوشته رویترز، پس از اینکه شاخص های نفتی غرب آسیا و حاشیه سود پالایش در بحبوحه فزونی عرضه و کاهش تقاضا به علت شیوع ویروس کرونا افت کرد، پالایشگاه های آسیایی از عربستان خواسته اند تا قیمت رسمی نفت فروشی خود در ماه می را برای سومین ماه متوالی کاهش دهد.

در عین حال، این شرکت قیمت رسمی نفت سبک خود در ماه می برای فروش به آمریکا را با تخفیف 0.75 دلار در هر بشکه در مقابل شاخص نفت ترش آرگوس (ASCI) افزایش داد که بیش از 3 دلار از قیمت ماه آوریل بیشتر است.

آرامکو قیمت نفت سبک برای فروش به اروپای شمال غربی را بدون تغییر از ماه آوریل و با تخفیف 10.25 دلار در هر بشکه نسبت به نفت برنت قرار داد.

به گزارش فارس،یک منبع صنعتی آشنا به روند قیمت گذاری گفت کاهش قیمت برای فروش در آسیا نشان دهنده کاهش تقاضاست درحالی که تعیین قیمت برای اروپا و آمریکا نشان دهنده عوامل بنیادین بازار نفت و توافق کاهش تولید است.

آرامکو طی چند روز گذشته، چندین بار اعلام قیمت رسمی نفت خود را برای مشخص شدن نتیجه توافق کاهش تولید به تعویق انداخته بود.

عربستان ماه گذشته برای به دست آوردن سهم از بازارهای جهانی، تولید نفت خود را به شدت افزایش داد و قیمت ها برای فروش در ماه آوریل را به میزان زیادی کاهش داد و سبب شد تا قیمت نفت به پایین ترین رقم در 18 سال گذشته سقوط کند.

بازارها در جهان اکنون با نفت ارزان لبریز و ظرفیت ذخیره سازی به سرعت در حال پر شدن است.

قیمت نفت عربستان، روند قیمت های نفت ایران، کویت و عراق را تعیین می کند و بر بیش از 12 میلیون بشکه نفت خام که به سوی آسیا می رود، تاثیر می گذارد.

به گزارش فارس، کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس روز یک شنبه توافق کردند تا به منظور تقویت قیمت نفت که با شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای نفت، به شدت کاشه یافته است، میزان تولید نفت خود را روزانه 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. البته عربستان اعلام کرده است رقم کاهش تولید حقیقی اوپک پلاس 12.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود زیرا عربستان و امارات و کویت در ماه آوریل بیشترین میزان تولید را داشتند.

در عین حال، این مقام سعودی همچنین گفت با درنظر گرفتن بسته کاهش تولید مورد توافق اوپک پلاس و تعهد کشورهای گروه جی 20 ، رقم واقعی کاهش تولید جهانی در حدود 19.5 میلیون بشکه در روز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید